Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak sprawdzić pracodawcę?

Katarzyna Sklepik
W natłoku "młodych, szybko rozwijających się firm", oferujących "ciekawą pracę" i "dobre warunki rozwoju" czasem ciężko odnaleźć pracodawcę, który będzie spełniał nasze oczekiwania.

Chociaż rynek pracy jest trudny i karty ponownie rozdają pracodawcy, którzy przebierają w setkach nadsyłanych aplikacji, to przed odpowiedzeniem na ofertę pracy warto dłużej się nad nią zastanowić. Przyjmowanie każdej propozycji może w krótkim czasie zakończyć się rozczarowaniem.

Hurtowe wysyłanie CV w żaden sposób nie gwarantuje zwiększenia szans na znalezienie dobrej posady. Zanim odpowiemy na ofertę pracy, przeanalizujmy ją najpierw dokładnie, a przede wszystkim sprawdźmy potencjalnego pracodawcę.

W każdym ogłoszeniu bardzo ważna jest nazwa firmy. Brak takiej informacji może wydawać się podejrzany.

Wyjątkiem są ogłoszenia publikowane przez agencje doradztwa personalnego. Tym niemniej, omijajmy ogłoszenia, w których nazwa firmy nie występuje. Nie mamy w takim przypadku żadnych szans na jej weryfikację.

O firmie wiele może nam powiedzieć także jej lokalizacja. Siedziba jest elementem reprezentacyjnym, może również świadczyć o kondycji finansowej.

Jeśli pracodawca inwestuje w swój wizerunek, może to oznaczać, że dba także o rozwój swoich pracowników i warto się nim zainteresować.

Jeśli firma mieści się w rozpadającym się budynku i wygląda niechlujnie, trzeba się zastanowić, czy chcielibyśmy pracować w takim miejscu. Inna kwestia to sprawdzenie, czy firma ma filie w innych miastach. Jeśli tak, to niewykluczone, że etat może po jakimś czasie wiązać się z przeprowadzką.

Żeby zapoznać się z potencjalnym pracodawcą, obowiązkowo wchodzimy na jego stronę www. Firmy czasem jednak także tego adresu nie podają. Jeśli w ogłoszeniu poza adresem e-mailowym nie było żadnych informacji na temat firmy, warto zwrócić uwagę na jego budowę. Jeśli jest to adres firmowy, to wszystko w porządku. - Wtedy wystarczy prosty zabieg: w wyszukiwarkę wpisujemy to, co jest po @ w adresie e-mail i wyświetlą nam się wyniki, wśród których z pewnością znajdzie się strona firmy - mówi Marta Krauze z serwisu ogłoszeniowego otoPraca.pl.

Dla przykładu, mając adres [email protected], w okno wyszukiwarki wpisujemy otoPraca.pl, a następnie przenosimy się na właściwą stronę www. Gorzej, gdy podany e-mail jest adresem darmowym typu @poczta.onet.pl, @interia.pl, @wp.pl, wtedy tak naprawdę nie wiemy, do kogo wysyłamy swoje dane.

- Trzeba się zastanowić, czy w ogóle jest sens, żeby to robić. Własna domena z nazwą firmy to koszt maksymalnie kilkuset złotych rocznie. Jeśli jakaś firma oszczędza na tak podstawowym narzędziu jak własny mail, to również może wzbudzić nasze obawy - mówi Marta Krauze.

Będąc na stronie www, możemy poczytać, czym firma się zajmuje. Ale nie ograniczajmy się jedynie do tego. Internet jest skarbnicą wiedzy na temat potencjalnych pracodawców.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski