Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lublin: Pierwsze tigery schodzą z taśmy

Kamil Krupa
Przy montażu pracuje 30 osób, ale liczba pracowników ma wzrosnąć
Przy montażu pracuje 30 osób, ale liczba pracowników ma wzrosnąć Jacek Babicz
W Lublinie, w byłej Fabryce Samochodów Ciężarowych, ruszyła produkcja samochodów Grand Tiger. Firma Pol-Mot Warfama, która jest ich producentem, zapowiada, że pierwszych dwadzieścia sztuk będzie gotowych na przełomie tego i przyszłego roku.

- Za miesiąc dokonamy oficjalnej prezentacji modelu Grand Tiger - zapowiada Mariusz Lewandowski, rzecznik Pol-Motu Warfamy. - Prace nad montażem już trwają. Szacujemy, że cena pojazdu będzie wahała się w granicach 65 tysięcy złotych.

Montaż jest prowadzony w byłej Fabryce Samochodów Ciężarowych przy ul. Mełgiewskiej. Pol-Mot Warfama zakupiła jedną dwudziestą byłej fabryki od syndyka masy upadłościowej Daewoo Motor Polska, czyli dwadzieścia sześć tysięcy metrów kwadratowych.

Nowy pojazd to chiński pick-up marki ZXAuto, który świadectwo homologacji otrzymał w marcu ubiegłego roku. Pracowano nad tym przez osiem miesięcy. Ma podwójną kabinę, przestrzeń ładunkową i napęd na cztery koła. Może zabrać jednocześnie pięciu pasażerów, a jego ładowność to 625 kilogramów. Pojazd jest wyposażony w silnik diesla hyundai D4CB o pojemności 2,5 litra i mocy 170KM. Jego masa całkowita to 2485 kg. Producent deklaruje, że spalanie oleju napędowego w cyklu miejskim wyniesie 11,5 litra. Natomiast średnie spalanie to 8,8 litra. Zbiornik paliwa będzie miał pojemność 73 litrów. Na wyposażeniu Grand Tiger będzie miał również klimatyzację, centralny zamek, ABS i elektrycznie otwierane szyby.

- To samochód przeznaczony dla rolnictwa, przedsiębiorstw komunalnych i firm usługowych. Po prostu samochód roboczy - wyjaśnia Mariusz Lewandowski.

Przy produkcji Grand Tigera pracuje w tej chwili w lubelskim zakładzie około trzydziestu osób. Ta liczba ma się powiększyć, bo oprócz pick-upów, Pol-Mot Warfama chce również przy ul. Mełgiewskiej produkować ciągniki o mocy 150 koni mechanicznych. - Do naszego nowego zakładu będziemy potrzebować inżynierów i robotników - deklarował zaraz po zakupie części byłej FSC Mariusz Lewandowski.

Pol-Mot Warfama to ostatni inwestor, który zakupił nieruchomości w byłej FSC. Pozostała część została wcześniej sprzedana. Część inwestorów jeszcze nie przejęła na własność wszystkich nieruchomości. Na przykład Emperia Holding, stanie się właścicielem dwóch biurowców do grudnia 2012 r.

Czytaj także:
W byłej FSC Lublin będą produkowane pick-upy
Emperia kupi biurowce po Daewoo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski