- Potencjalni wykonawcy na złożenie ofert będą mieli minimum 40 dni - informuje Maciej Dutkiewicz z biura prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych, które odpowiadają za remont popularnego "tunelu". Przetarg w tej sprawie ma być ogłoszony jeszcze w tym tygodniu. Kolej może sobie na to pozwolić, bo w styczniu marszałek zgodził się wstępnie na zwiększenie dotacji dla tego projektu. Kolejarze szacują, że zabrakło im około 2-3 mln zł. Dodatkowe pieniądze, tak jak cała dotacja, będą pochodziły ze środków unijnych.
Ostateczna decyzja w tej sprawie zapadnie, gdy PKP PLK upora się ze wszystkimi formalnościami. - Kolej nie złożyła jeszcze wszystkich dokumentów. Dopiero gdy je otrzymamy, podejmiemy decyzję o dodatkowym wsparciu - zastrzega Beata Górka, rzeczniczka marszałka. Nieoficjalnie mówi się jednak, że inwestycja jest na tyle istotna dla miasta i regionu, że trudno sobie wyobrazić, by marszałek jej nie wspomógł.
Większe wątpliwości budzi natomiast nowy harmonogram prac. Kolej chce do końca maja podpisać umowę z nowym wykonawcą, a do końca listopada uporać się ze wszystkimi pracami. Zdaniem osób, z którymi rozmawialiśmy, to mało realne założenia.
Problemy przy remoncie wiaduktu rozpoczęły się w ubiegłym roku. Najpierw z budowy zszedł generalny wykonawca, potem okazało się, że kolei brakuje pieniędzy na dokończenie prac. Przypomnijmy, że umowa zawarta z firmą Expol opiewała na ponad 29 mln zł. Z inwentaryzacji wynika, że firma wykonała około 60 proc. zaplanowanych prac. Na realizację pozostałej części projektu w kasie kolei pozostało około 3 mln złotych.
A miało być tak pięknie
Według pierwszych, optymistycznych planów, przebudowa wiaduktu nad ulicą Kunickiego miała się zakończyć już rok temu.
Chodziło nie tylko o odnowienie charakterystycznej betonowej konstrukcji. W planie znalazło się też m.in. obniżenie jezdni, a także stworzenie i zagospodarowanie trójkątnego skweru przy ul. Kunickiego (od strony dzielnicy Dziesiąta). Tam miało także powstać wejście do podziemnego przejścia prowadzącego do dworca. Gołym okiem widać, że w tej kwestii pozostało jeszcze wiele do zrobienia. Robotnikom udało się natomiast m.in. zbudować tunelowe przejścia biegnące wzdłuż jezdni.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?