Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowy prezes Motoru Lublin przedstawił swój plan naprawczy dla klubu

Kamil Balcerek
Waldemar Leszcz, prezes Motoru Lublin
Waldemar Leszcz, prezes Motoru Lublin Małgorzata Genca
Szkolenie młodzieży, budowa bazy treningowej i stworzenie marki. Nowy prezes Waldemar Leszcz przedstawił swój pomysł na Motor Lublin. W poniedziałek podzielił się pomysłami z mediami podczas konferencji prasowej.

Waldemar Leszcz od kilkudziesięciu godzin pełni funkcję prezesa Motoru Lublin. Tyle czasu wystarczyło nowemu sternikowi, aby zdiagnozować sytuację w spółce. – W tej chwili Motor jest daleki od tego, jak powinien funkcjonować klub sportowy – mówi Waldemar Leszcz. – Mam do wyboru dwie drogi. Mogę poprawić to, albo dalej brnąć obecną drogą. Wybieram pierwszy wariant.
Nowy prezes ma jednak kilka powodów do zadowolenia. – W tej chwili spółka nie ma zaległości wobec ZUS, Urzędu Skarbowego a także trenerów i piłkarzy – mówi Paweł Majka, członek rady nadzorczej.

Sytuacja wyjściowa dla Waldemara Leszcza jest więc dobra, patrząc na to, w jakich warunkach Motor funkcjonował przez ostatnie lata. Mniej powodów do zadowolenia jest, gdy spojrzy się na tabelę drugiej ligi wschodniej. Motor jest w strefie spadkowej i ma bardzo małe szanse na utrzymanie. – Nie jestem idiotą, żeby mówić, że mamy punkt straty i na pewno się utrzymamy. Mamy 11 punktów straty, a przed sobą kilka drużyn, które mają mniejszą stratę. Na bieżącą sytuację w klubie nie mam wpływu – mówi Leszcz. – Jestem realistą. Musimy przygotowywać dwa warianty. Na drugą i trzecią ligę.

Nowy prezes klubu na razie podjął działania doraźne, które mają sprawić, że drużyna jeszcze powalczy o utrzymanie. Spać spokojnie może trener Robert Kasperczyk. – Do świąt na pewno nie podejmę decyzji personalnych. Poprosiłem jednak sztab szkoleniowy, aby określił przydatność zawodników na następny sezon. Zarówno do drugiej, jak i trzeciej ligi. Drużyna spisuje się znacząco poniżej oczekiwań. Musimy znaleźć tego przyczynę. Zawodnicy mają płacone pensje, mają warunki do treningów. Gdzieś jednak jest problem – mówi Leszcz.

Swoją pracę nowy prezes chce zacząć od poprawy w trzech aspektach, w których obecnie Motor nie wykazuje niemal żadnych działań. – Budowę klubu chcę oprzeć na trzech filarach. Szkoleniu, poprawie finansów i działaniach marketingowych – mówi Leszcz. – Najpierw jednak musimy wiedzieć, jaka jest sytuacja finansowa spółki i jak będzie wyglądała w przyszłym sezonie. Od tego trzeba zacząć. Wtedy podamy, o co będziemy grać w przyszłym sezonie i z wykonania tego celu będzie można mnie rozliczać.

Jedną z pierwszych decyzji nowego prezesa będzie zatrudnienie wiceprezesa ds. finansowych. – Chcę, aby osoba na tym stanowisku opracowała długofalowy plan finansowy dla spółki. Będzie też odpowiedzialna za pozyskiwanie dodatkowych środków, których w tym momencie jest bardzo mało – mówi Leszcz.

Kolejna sprawa to organizacja klubu. – Potrzebujemy restrukturyzacji, specjalisty ds. marketingu. Motor musi poprawić swój wizerunek. Nie chcę już słyszeć o Szarowolach, Piłkarskich Nadziejach, LKP, SA. Motor ma być jeden. Potrzebne jest inne podejście do zarządzania, potrzebny jest kontakt z kibicami, którzy powinni być wizytówką tego klubu. Celem jest także zwiększenie liczby widzów na meczu, choć to się bezpośrednio wiąże z wynikami. Pracy jest naprawdę dużo – dodaje Leszcz.

W planie jest ponadto ujednolicenie systemu szkolenia, porozumienie się z innymi lubelskimi klubami w sprawie szkolenia, a także przeniesienie siedziby klubu na nowy stadion przy ul. Krochmalnej. – Rzeczy, które trzeba zmienić lub poprawić, jest więcej, ale na to potrzeba czasu – mówi Leszcz

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski