Niskopodłogowe Solarisy mają po 18 metrów długości i są klimatyzowane. W środku jest monitoring i biletomaty. Będą mogły jeździć po ulicach także po odcinkach ulic, na których nie ma trakcji. - Trolejbusy są wyposażone w dodatkowy napęd w postaci baterii akumulatorów, który pozwala im pokonywać 5 km odcinki tras nie wyposażone w trakcję trolejbusową - wyjaśnia Justyna Góźdź, rzeczniczka Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.
Kolejne sześć trolejbusów przegubowych Solaris ma dostarczyć we wrześniu. Przypomnijmy, że pierwsza partia pojazdów miała być pierwotnie dostarczona przez producenta do końca kwietnia, ale Solaris poprosił o przełożenie tego terminu. ZTM Lublin zgodził się na takie rozwiązanie. Powodem poślizgu były przedłużające się procedury homologacyjne.
Trolejbusy przegubowe, których na razie nie ma żadne inne miasto w Polsce, nie od razu wyjadą na ulice Lublina. Czeka je jeszcze etap odbiorów. Mieszkańcy będą mogli zobaczyć jeden z nowych pojazdów w piątek, w trakcie prezentacji zorganizowanej na placu Zamkowym z okazji Lubelskiego Dnia Europy. Trolejbus będzie w tym miejscu od godziny 9 do 15.
Lublin w swej historii miał już trzy przegubowe trolejbusy. W latach 90. po ulicach miasta jeździły ikarusy skonstruowane na bazie używanych autobusów.
Za nowe przegubowce ZTM Lublin zapłacił 25 062 480 zł. Inwestycja realizowana jest w ramach projektu unijnego "Zintegrowany System Miejskiego Transportu Publicznego w Lublinie".
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?