W swojej klasie, czyli Urban Concept Diesel, Cetan zdobył II miejsce.
- Jest to kategoria bardziej konwencjonalna, w której biorą udział w zasadzie dojrzałe samochody spełniające wymagania dla pojazdów dopuszczonych do ruchu, napędzane przy tym silnikiem wysokoprężnym – mówi dr inż. Leszek Gardyński, opiekun koła.
Aby Cetan mógł wziąć udział w zawodach konieczne były pewne poprawki. Zmieniono skrzynię biegów, układ wydechowy, nieco obniżona została moc silnika po badaniach wykonanych na specjalnym stanowisku przygotowanym przez jednego z członków zespołu oraz testach na torze kartingowym.
- W tym roku team Ecozone 505 liczył cztery osoby. W zasadzie nie bardzo liczyliśmy na sukces, gdyż Cetan jest ogólnie zbyt solidny a przez to cięższy od większości konkurentów - stwierdza Jakub Rozpędowski, członek zespołu. W roku 2011 zdobyliśmy 3 miejsce, rok później skończyliśmy na 4 pozycji, a w tej edycji uplasowaliśmy się na miejscu 2.
Obecnie studenci z różnych kół naukowych uczelni pracują nad nowym pojazdem.
- Uzbrojeni w trzyletnie doświadczenia przystąpiliśmy do opracowywania zupełnie nowego samochodu – wyjaśnia L. Gardyński. Mamy nadzieję, że będzie on gotowy na przyszły Marathon.
Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?