Chodzi o ograniczenie liczby tirów przejeżdżających przez Lublin. Ratusz już szuka firmy, która przygotuje nową organizację ruchu. Zajmie się też m.in. uporządkowaniem oznakowania na ulicach.
Zakaz wjazdu do miasta ma dotyczyć pojazdów o wadze powyżej 16 ton. Będzie obowiązywał w godzinach szczytu komunikacyjnego: 6-9 oraz 13-18 i w nocy: godz. 22-4. Tiry miałyby korzystać z obwodnicy. - Chodzi o odcinek między węzłami Dąbrowica (obecnie Sławinek - red.) i węzłem Witosa (obecnie węzeł Felin - red.) - precyzował Kieliszek.
Ciężarówki jadące do i od strony Kraśnika mają korzystać jednak z dróg miejskich. Jak dotychczas jechałyby przez al. Kraśnicką, al. Sikorskiego. Po dojeździe do al. Solidarności skręcałyby w lewo i dojeżdżały do obwodnicy. - Uniemożliwiony byłby tym samym ich przejazd przez centrum miasta - wskazywał Kieliszek.
Zakaz nie obejmowałby ciężarówek, które dowożą towary do odbiorców z terenu Lublina.
Ratusz chce, aby nowe rozwiązania weszły w życie najpóźniej od połowy 2016 r. Tymczasem północny fragment obwodnicy ma być oddany w całości do użytku w tym roku. - Będziemy przekonywali prezydenta Lublina, aby przyspieszył wejście w życie zakazu wjazdu dla tirów - zapowiedział Krzysztof Siczek, przewodniczący klubu radnych Wspólny Lublin. Rajcy tego ugrupowania już w kwietniu tego roku zaapelowali do ratusza o ograniczenia w ruchu tranzytowym tirów. Takie ograniczenia obowiązują m.in. w Gliwicach, Warszawie, Toruniu, Poznaniu.
Ile ciężarówek wjeżdża do miasta? Z danych ratusza wynika, że w ciągu godziny (15-16) od strony Warszawy w kierunku centrum przejeżdża 161 ciężarówek, od Rzeszowa - 113, a Białegostoku - 71.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?