- Będzie zawierał numer umowy, datę jej zawarcia, nazwę podmiotu, przedmiot umowy oraz wartość, na którą została podpisana - wyliczał Żuk.
Rejestr pojawi się w Biuletynie Informacji Publicznej. To zmiana w postawie ratusza. Jeszcze kilka miesięcy temu urzędnicy mówili, że nie ma technicznych możliwości utworzenia takiego zestawienia. A informacje były udzielane na indywidualne wnioski zainteresowanych osób lub instytucji.
O przygotowanie takiego zestawienia od dawna dopominała się Fundacja Wolności. - BIP jest naturalnym miejscem poszukiwania informacji na temat działalności danego urzędu. Stworzenie rejestru umów, to element kontroli społecznej nad wydatkami samorządu, który zwiększa jawność finansów gminy - podkreślał Krzysztof Jakubowski, prezes Fundacji Wolności.
Do rejestru będą na bieżąco wprowadzane umowy zawierane od 1 sierpnia. - Ale sukcesywnie ma być on uzupełniany o umowy zawarte od 1 stycznia 2014 roku - dodał Żuk.
- Przy czym nie będzie to pełna informacja. Musimy wypełniać wymogi dotyczące ochrony danych wrażliwych, np. w rejestrze nie pojawi się nazwisko i adres osoby fizycznej, z którą była zawarta umowa - precyzuje Andrzej Wojewódzki, sekretarz Lublina.
Podobne rejestry prowadzą już m.in. Szczecin, Warszawa oraz od czerwca tego roku lubelski Urząd Marszałkowski.
Ratusz wylicza, że w ciągu roku zawiera ok. 4-5 tysięcy umów. M.in. na usługi medyczne, związane z inwestycjami.
Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?