Ratusz podpisał właśnie umowę najmu z firmą Orion, która wybuduje biurowiec. - Pomieszczenia zostaną nam udostępnione do 30 września 2017 roku - zapowiada Beata Krzyżanowska, rzeczniczka prezydenta Lublina.
Biurowiec będzie miał łącznie ok. 20 tys. mkw. powierzchni. Od strony ul. Wieniawskiej gmach ma mieć siedem kondygnacji, a pozostała część - cztery. Pod budynkiem ma powstać trzykondygnacyjny parking, na którym urzędnicy będą mieli do dyspozycji ok. 200 miejsc.
- Budowę rozpoczniemy na przełomie pierwszego i drugiego kwartału 2015 roku - mówi Edward Leńczuk, prezes PPH Orion.
- Zajmiemy powierzchnie do piątej kondygnacji. Budynek będzie wykonany w najwyższym standardzie, ale nie będzie tam niepotrzebnego przepychu. Będzie m.in. klimatyzacja, szybkobieżne windy, nawierzchnia korytarzy ma być wykonana z kamienia, ale nie zostało jeszcze sprecyzowane z jakiego. Ma to być zupełnie nowa jakość, ale z naciskiem na wygodę mieszkańców - przekonuje Andrzej Wojewódzki, sekretarz miasta Lublin.
Ratusz będzie płacił 49,2 zł (brutto) za każdy metr kwadratowy powierzchni biurowej. Roczne koszty wynajmu sięgną tym samym ok. 8 mln zł. - To chyba dobry interes zarówno dla najemcy, jak i wynajmującego - ocenia Zbigniew Gołąb, prezes Lubelskiej Giełdy Nieruchomości.
Umowa jest podpisana na 10 lat. Przewiduje możliwość odkupienia biurowca przez magistrat po dwóch latach dzierżawy.
Po co urzędnikom nowe miejsce? - Obecnie nasze jednostki mieszczą się w 26 lokalizacjach na terenie Lublina. Po przeprowadzce do nowego biurowca ta liczba zostanie zredukowana do pięciu. A usługi dla mieszkańców zostaną skoncentrowane w dwóch miejscach: przy ul. Wieniawskiej 14 oraz Wieniawskiej 15 - tłumaczy Wojewódzki.
Nowe biura dla urzędników - więcej na następnej stronie
Leszczyńskiego, Grodzka, pl. Litewski, Narutowicza, Zana, Magnoliowa - obecnie jednostki podległe ratuszowi znajdują się w 26 punktach Lublina. Za trzy lata ma się to zmienić. Na liście pozostanie tylko pięć miejsc. A rozrzucone po terenie miasta wydziały trafią do biurowca przy ul. Wieniawskiej 15, który ratusz wynajmie od spółki Orion.
- Mieszkańcy mają dość biegania po całym mieście, aby załatwić swoje sprawy. Przeprowadzka do nowego biurowca to fundamentalna zmiana, jeśli chodzi o komfort naszych petentów - przekonuje Andrzej Wojewódzki, sekretarz miasta Lublin.
Ratusz ma przejąć biura przy ul. Wieniawskiej 15 do 30 września 2017 r. - Będzie to wówczas jedno z pięciu miejsc, obok ratusza, Trybunału Koronnego, biurowca przy ul. Wieniawskiej 14 oraz budynku przy Lipowej 27, gdzie będą się mieściły jednostki miasta - dodaje Wojewódzki.
Tym samym urzędnicy opuszczą 21 zajmowanych obecnie budynków. Część znich jest własnością miasta i ma być sprzedana. Ich wartość ratusz oszacował wstępnie na ok. 15 mln zł. Chodzi m.in. o biurowiec przy Leszczyńskiego 20, kamienice przy: Okopowej 11, Narutowicza 37, pl. Litewskim 1. - Część wydziałów mieści się natomiast w wynajmowanych obiektach. Te umowy zostaną rozwiązane - mówi Wojewódzki.
Za wynajem budynków ratusz płaci obecnie ponad 2 mln zł rocznie.
Na budowę nie było funduszy
Budowa nowego biurowca dla ratuszowych urzędników była jednym z ważniejszych projektów przygotowywanych przez poprzedniego prezydenta Lublina Adama Wasilewskiego (PO). Budynek miał stanąć u zbiegu ul. Kompozytorów Polskich i ul. Północnej.
Planowano budowę 15-piętrowego gmachu (20 tys. mkw. powierzchni) z 800 miejscami parkingowymi. Lubelscy urzędnicy szukali inspiracji dla swojej nowej siedziby m.in. w Wilnie.
Koszt inwestycji był szacowany na ok. 100 mln zł. Ostatecznie ratusz nie znalazł takich pieniędzy. I zrezygnował z inwestycji. a
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?