- Orlen Oil będzie nam dostarczał oleje oraz smary do silników oraz przekładni do wszystkich produkowanych przez nas pojazdów: ciągników rolniczych, samochodów, trolejbusów i autobusów - zapowiedział Jan Wielgus, członek zarządu Ursus SA.
W poniedziałek obie spółki poinformowały w lubelskim ratuszu o zacieśnieniu współpracy.
- Każdy polski rolnik doskonale zna obie marki. Wspólne działania z Ursusem to szansa na umocnienie naszej pozycji na rodzimym rynku. Obie firmy mają ogromne aspiracje i konieczny potencjał, aby stać się liczącym partnerem dla biznesu rolniczego nie tylko w Europie, ale i poza jej granicami. Tym samym "dobre, bo polskie" będzie w tym przypadku stanowiło o najwyższej jakości proponowanych produktów - podkreślał Marcin Gralewski, prezes Orlen Oil.
Spółki nie ujawniają, jaka jest finansowa wartość współpracy. - To jest objęte tajemnicą handlową - uciął Gralewski. - Wiadomo, że potrwa ona co najmniej trzy lata.
- Istotne jest, że firmy będą się wzajemnie wspierały na tzw. rynkach trzecich. Do tej pory w przypadku polskich spółek brakowało takiego połączenia swoich potencjałów - podkreślał Krzysztof Żuk, prezydent Lublina. I dodał: - Aktywnie wspieramy wszystkie inicjatywy, które przyczyniają się do rozwoju Lublina przede wszystkim w kluczowych dla nas branżach, a jedną z nich jest właśnie motoryzacja.
Lubelski Ursus zatrudnia obecnie 264 pracowników. - I zatrudnienie sukcesywnie rośnie. A ten proces może się jeszcze zdynamizować, jeśli wywalczylibyśmy kontrakt na dostawę samochodów dla polskiej armii. Czekamy na ogłoszenie przetargu. Nasza oferta obejmie samochody dziewięcioosobowe produkowane na podwoziu jeepa - stwierdził Wielgus.
Obecnie w halach Ursusa powstają głównie ciągniki rolnicze. Do końca marca spółka ma m.in. sfinalizować umowę na dostawę 1500 pojazdów dla kontrahenta z Etiopii. Wartość umowy to 65 mln dolarów. - A do końca roku chcemy dostarczyć do naszego partnera z Afryki kolejnych 1500 ciągników rolniczych - uzupełniał Wielgus.
Ursus produkuje też trolejbusy, wraz z ukraińską firmą Bogdan Motors. Odbiorcą tych pojazdów jest lubelski ratusz. Kontrakt na dostawę 38 pojazdów opiewa na 67 mln zł.
Trwają też prace przy autobusie o napędzie elektrycznym. - Testowy pojazd będzie jeździł po jednej ze śródmiejskich linii - zapowiedział Żuk. Lubelski ratusz chce w ciągu najbliższych lat kupić 107 nowych autobusów i trolejbusów. - Przy wykorzystaniu dofinansowania z funduszy unijnych. W Programie Operacyjnym Polska Wschodnia na lata 2014-2020 chcemy zapisać na ten cel 216 mln zł - dodał Żuk.
Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?