- Chcemy zapytać lublinian, skąd i dokąd w Lublinie można dojść. Czy trasy, które przemierzamy, można pokonać na skróty, po drodze nie napotykając niepotrzebnych przeszkód - mówi Marta Kurowska, prezeska Fundacji Tu Obok.
Plebiscyt na najlepsze oraz najbardziej pożądane trasy piesze jest realizowany w ramach projektu "Miasto dla ludzi". Udział w nim biorą także m.in. Rada oraz Forum Kultury Przestrzeni.
Po co przedstawiciele organizacji społecznych pytają o to, którędy lublinianie chodzą pieszo po swoim mieście? Finalnym celem jest opracowanie "lubelskich standardów infrastruktury pieszej", a potem uczynienie wybranych tras bardziej przyjaznymi. - Trzeba zadbać o jakość tras pieszych, na przykład o równe chodniki i bezpieczne przejścia dla pieszych - wyjaśnia Marta Kurowska.
Istotnym krokiem będzie także rozmowa na ten temat z radnymi miejskimi. Impulsem do spojrzenia na miasto z perspektywy pieszego była m.in. ubiegłoroczna wizyta Jana Gehla, znanego duńskiego urbanisty. "W Lublinie na 1000 mieszkańców jest dwa razy więcej aut niż w Berlinie (632:318) i ich liczba rośnie, podczas gdy w Berlinie maleje" - czytamy w opisie projektu "Miasto dla ludzi. Lubelskie standardy infrastruktury pieszej". A dalej: "Lublin stoi zatem na rozdrożu - albo uda się wpisać w te plany standardy "miasta dla ludzi" znane z Kopenhagi, albo Lublin straci swój przyjazny charakter i dziejową szansę na przestrzenny rozwój jakościowy".
Propozycje najlepszych oraz najbardziej pożądanych tras pieszych w Lublinie, wraz z krótkim uzasadnieniem, mogą Państwo wysyłać na adres: [email protected].
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?