Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trasa Zielona: estakadą pojedziemy na miejski stadion

JAXA
Obecnie Trasa Zielona, czyli ul. Lubelskiego Lipca '80, "urywa się" na wysokości ul. Młyńskiej. Dzięki estakadzie przejazd w rejonie tego skrzyżowania będzie łatwiejszy
Obecnie Trasa Zielona, czyli ul. Lubelskiego Lipca '80, "urywa się" na wysokości ul. Młyńskiej. Dzięki estakadzie przejazd w rejonie tego skrzyżowania będzie łatwiejszy archiwum
Część przedłużenia Trasy Zielonej pobiegnie nad ziemią. Chodzi o fragment w rejonie ul. Dworcowej. - Chcemy chronić walory Parku Ludowego. Dlatego fragment planowanej do budowy Trasy Zielonej będzie przebiegać estakadą - zapowiedział Krzysztof Żuk, prezydent Lublina. To coś nowego. Wcześniej ratusz zakładał, że przyszłe połączenie do stadionu miejskiego przy ul. Krochmalnej będzie wybudowane na wysokim ziemnym nasypie. - Ta koncepcja wzbudziła jednak kontrowersje. Wał "odgrodziłby" Park Ludowy od placu przed dworcem PKP - wyjaśniał Żuk.

Obecnie Trasa Zielona, czyli ul. Lubelskiego Lipca '80 "urywa się" na wysokości ul. Młyńskiej. To rozwiązanie tymczasowe. Ratusz chce, aby arteria został wydłużona do ul. Nadłącznej. Wraz z przyszłą ul. Muzyczną ma być głównym połączeniem obsługującym nowy miejski stadion przy ul. Krochmalnej.

- Estakadę planujemy w rejonie ul. Dworcowej. Będzie miała 4-5 metrów wysokości. Dalej przyszła Trasa Zielona ma przebiegać na wale ziemnym, czyli tak jak pierwotnie planowaliśmy - wskazywał Marek Młynarczyk, z-ca dyr. Wydz. Inwestycji i Remontów UM Lublin.

- Auta osobowe z ul. Dworcowej będą mogły przejechać pod estakadą na teren Międzynarodowych Targów Lubelskich - dodał Żuk. Dokumentacja techniczna drogi ma być gotowa jesienią. - Planujemy, że budowa ruszy wiosną przyszłego roku. Roboty zakończą się w równocześnie z pracami przy stadionie sportowym - stwierdził Tadeusz Dziuba, dyr. Wydz. Inwestycji i Remontów UM Lublin.

Stadiom ma być gotowy do końca września 2013 r.

*Ul. Krochmalna: Jest zgoda na budowę stadionu miejskiego

Ratusz zapewnia, że budowa estakady nie będzie droższa od poprowadzenia Trasy Zielonej po wale ziemnym. - Wydatki będą raczej takie same. Pamiętajmy, że mówimy o dosyć trudnym terenie z punktu widzenia inwestycji drogowych. Aby przygotować nasyp trzeba by wzmocnić grunt stabilizującymi palami, tak jak to miało miejsce w przypadku istniejącego fragmentu ul. Lubelskiego Lipca '80 - tłumaczył Młynarczyk.

Koszt budowy dróg dojazdowych do stadionu jest wstępnie szacowany na 70-80 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski