- Zaproszenia trafiły do 17 firm – informuje Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Na przełomie maja i czerwca powinniśmy poznać oferty wykonawców zainteresowanych zaprojektowaniem i budową tego odcinka trasy – dodaje.
Rozstrzygnięcie przetargu będzie znane kilka miesięcy później. Kiedy dokładnie zależy m.in. od tego, czy firmy, które nie zostaną wybrane, będą się odwoływały od wyników przetargu. Jest jednak możliwe, że do końca roku umowa z wykonawcą inwestycji zostanie podpisana.
Wybrana firma (lub firmy) opracuje dokumentację projektową, potem uzyska zezwolenie na realizację inwestycji a następnie wybuduje 25,2 km trasy (podzielonej na dwa odcinki). Na wszystko będzie miała 37 miesięcy od daty zawarcia umowy (nie wliczając okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca). Wykonawca może skrócić termin realizacji do 34 miesięcy, co, oprócz ceny, będzie atutem przy ocenie ofert (podobnie jak wydłużenie czasu gwarancji z pięciu do dziesięciu lat). Gdyby tak się stało kierowcy mogliby korzystać z nowego odcinka trasy 40 miesięcy po podpisaniu umowy czyli na początku 2019 roku.
Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?