Fotoradary w Jastkowie i Starej Dąbi jednymi z najbardziej...

    Fotoradary w Jastkowie i Starej Dąbi jednymi z najbardziej dochodowych w Polsce

    Agnieszka Kasperska

    Kurier Lubelski

    Aktualizacja:

    Kurier Lubelski

    Fotoradary w Jastkowie k. Lublina i Starej Dąbi (pow. rycki) są najbardziej dochodowymi urządzeniami do łupienia kierowców na Lubelszczyźnie, a w skali kraju znalazły się w pierwszej dziesiątce.
    20 fotoradarów znajduje się w tej chwili na Lubelszczyźnie. Niedługo dołączy do nich kolejny

    20 fotoradarów znajduje się w tej chwili na Lubelszczyźnie. Niedługo dołączy do nich kolejny ©archiwum

    - Nie prowadzimy statystyk mówiących ile dokładnie mandatów wygenerowano po analizie zdjęć wykonanych przez poszczególne urządzenia. Rzeczywiście jednak z przygotowanego przez nas rankingu dziesięciu fotoradarów najczęściej robiących zdjęcia w całej Polsce, aż dwa znajdują się na Lubelszczyźnie - mówi Łukasz Majchrzak z Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym. Co więcej, radar w Starej Dąbi we wcześniejszych rankingach znajdował się nawet w pierwszej trójce najbardziej dochodowych urządzeń.

    Jeszcze przed wakacjami liczba fotoradarów na polskich drogach wzrośnie o sto urządzeń. Jedno z nich trafi na Lubelszczyznę.

    Fotoradarów będzie więcej


    - Wszystkie lokalizacje znajdują się na razie na etapie planowania i nieupubliczniamy ich dokładnych lokalizacji - mówi o lokalizacji fotoradaru Łukasz Majchrzak z Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym.

    Wiadomo natomiast, że do połowy roku CANARD postawi na 20 najbardziej ruchliwych skrzyżowaniach dróg krajowych w całej Polsce kamery monitoringu przejazdu na czerwonym świetle. Jedna z nich trafi do Anielina (powiat puławski). W założeniach monitoring ma usprawnić jazdę przez skrzyżowanie oraz wyrobić w kierowcach nawyk przestrzegania przepisów.

    Na początku czerwca CANARD rozpocznie też instalację 29 bramek do odcinkowego pomiaru prędkości.

    - Jedna z nich trafi do Łuszczowa w powiecie lubelskim. Pomiar będzie dokonywany tam na odcinku 2,9 km -tłumaczy Majchrzak.

    Podobną odległość będzie miała większość nowych urządzeń. Wyjątkiem będzie jedynie blisko 6-kilometrowy pomiar w woj. warmińsko-mazurskim przy DK 59 oraz zaledwie 890-metrowy w woj. śląskim przy DK 78.

    Na razie nie wiadomo dokładnie, kiedy wszystkie urządzenia rozpoczną pracę. - Mogę tylko powiedzieć, że musimy skończyć ich stawianie do końca grudnia, bo wtedy kończy się ważność projektu unijnego, który służy rozbudowie sieci CANARD - mówi Majchrzak.

    To jednak niejedyne fotoradary, które trafią na polskie drogi. Majchrzak podkreśla, że CANARD będzie poszukiwał pieniędzy na dalszą rozbudowę sieci fotoradarów. Chce pozyskać w tym celu środki unijne z kolejnej perspektywy finansowej na lata 2014-2020. Czy będą potrzebne? Po budowie najnowszych fotoradarów w całej Polsce będzie ich 400. Majchrzak podkreśla, że w porównaniu z innymi państwami to i tak niewiele. We Francji na milion samochodów przypada 100 fotoradarów, w Wielkiej Brytanii 140, a w Polsce to wciąż mniej niż 20.

    - Cieszą natomiast statystyki, które mówią o tym, że w miejscach, w których staje fo-toradar, znacznie wzrasta bezpieczeństwo - tłumaczy. - Dzieje się tak dlatego, że nie stawiamy urządzeń w przypadkowych miejscach. Wybieramy je po dokładnej analizie.

    Jeśli fotoradar zrobi nam zdjęcie za zbyt szybką jazdę, mandat wyniesie od 100 do 500 zł, zależy o ile przekroczyliśmy dozwoloną prędkość.

    Czytaj treści premium w Kurierze Lubelskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (46)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    dsdsd

    Tadek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    I po co kupować dobre auto, którym nie ma gdzie nawet się rozpędzić do tych 120-140 km/h. Wszędzie g****** ograniczenia i radary, co za kraj. Najlepiej i bezstresowo, to chyba furmanką jeździć po...rozwiń całość

    I po co kupować dobre auto, którym nie ma gdzie nawet się rozpędzić do tych 120-140 km/h. Wszędzie g****** ograniczenia i radary, co za kraj. Najlepiej i bezstresowo, to chyba furmanką jeździć po tym głupim kraju. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    a co to jest dobre auto ?

    WWW (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Jedź do Niemiec. A tak na marginesie, czy dobre auto to nie takie, które jest niezawodne, ciche, mało pali, nie psuje się, ma długą gwarancję itd.,itd. ?
    Chcesz szybko, to zapisz się do aeroklubu....rozwiń całość

    Jedź do Niemiec. A tak na marginesie, czy dobre auto to nie takie, które jest niezawodne, ciche, mało pali, nie psuje się, ma długą gwarancję itd.,itd. ?
    Chcesz szybko, to zapisz się do aeroklubu. Co za ludzie prymitywni.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    stawiać, ile się tylko da !!!!

    www (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    Fotoradarów nigdy dość !!! Dopóki ci wspaniali ..... w swoich rupieciach nie nauczą się jeździć, niech płacą i płacą i płacą !!! To jedyna metoda by nauczyć ich rozumu. Jednym wystarczy znajomość...rozwiń całość

    Fotoradarów nigdy dość !!! Dopóki ci wspaniali ..... w swoich rupieciach nie nauczą się jeździć, niech płacą i płacą i płacą !!! To jedyna metoda by nauczyć ich rozumu. Jednym wystarczy znajomość przepisów a innym trzeba to tłumaczyć poprzez mandaty. Stawiać fotoradary i podnosić wysokość mandatów !!!!zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    cała Polska czyta dziennikarzom

    ja (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    "- Wszystkie lokalizacje znajdują się na razie na etapie planowania i nieupubliczniamy ich dokładnych lokalizacji - mówi o lokalizacji fotoradaru Łukasz..." - z mojej lokalizacji wygląda to brak...rozwiń całość

    "- Wszystkie lokalizacje znajdują się na razie na etapie planowania i nieupubliczniamy ich dokładnych lokalizacji - mówi o lokalizacji fotoradaru Łukasz..." - z mojej lokalizacji wygląda to brak znajomości lokalizacji słownika synonimów...
    zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Czyli jednak....

    Frayr (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    Czyli jednak fotoradary, pomimo że są już tylko w rękach ITD, służą nadal do tego, co kiedyś, czyli do nabijania kasy


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    nabijasz ???

    to nabijaj (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    ja nie nabijam. A że nabijasz, znaczy że łamiesz przepisy ruchu drogowego. I bardzo dobrze, że nabijasz. Przestępcy drogowi mają nabijać. Ci, co jeżdżą zgodnie z przepisami, nigdy nie nabijają....rozwiń całość

    ja nie nabijam. A że nabijasz, znaczy że łamiesz przepisy ruchu drogowego. I bardzo dobrze, że nabijasz. Przestępcy drogowi mają nabijać. Ci, co jeżdżą zgodnie z przepisami, nigdy nie nabijają. Frajerzy niech płacą !!!zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Należy sobie życzyć fotoradaru na każdej ulicy,

    Iwona (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 4

    tylko wtedy będzie bezpiecznie. I jeszcze podniesienie o 300% mandatów za przekroczenie prędkości. Przez kieszeń do łba pirata drogowego. Narzekających zapraszam na wycieczkę do Szwajcarii, niech...rozwiń całość

    tylko wtedy będzie bezpiecznie. I jeszcze podniesienie o 300% mandatów za przekroczenie prędkości. Przez kieszeń do łba pirata drogowego. Narzekających zapraszam na wycieczkę do Szwajcarii, niech tam spróbują poszaleć za kierownicą.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    brawo

    zgadzam się (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    idioci i szaleńcy a właściwie potencjalni mordercy mają płacić. Tak trzymać !!!!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Gooral

    Z nizin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 2

    Yanosik i mam gdzieś fotoradary. Polecam każdemu


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    wic

    dumnyś z siebie ? (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    znaczy się potencjalny bandyta drogowy !

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    hmm

    lubas (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 2

    Poruszę temat bezpieczeństwo a fotoradar na przykładzie Jastkowa. Fotoradar ustawiony na wlocie - prosta, szeroka droga z chodnikami po obu stronach, dodatkowo oddzielonym rowem od ulicy. Można...rozwiń całość

    Poruszę temat bezpieczeństwo a fotoradar na przykładzie Jastkowa. Fotoradar ustawiony na wlocie - prosta, szeroka droga z chodnikami po obu stronach, dodatkowo oddzielonym rowem od ulicy. Można powiedzieć odcinek bezpieczny - brak ruchu pieszych na drodze, brak skrzyżowań. Ale kilkaset metrów dalej jest szkoła, dwa przejścia dla pieszych, dość trudne do włączenia się do ruchu z drogi podporządkowanej skrzyżowania. Skoro fotoradary mają służyć bezpieczeństwu, to dlaczego nie został ustawiony pomiędzy przejściami dla pieszych??? Gdzie swoim "rażeniem" (spowolnienie ruchu) objąłby wszystkie niebezpieczne, wymienione przeze mnie powyżej miejsca! Oczywiście odnoszę się głównie do czasów zamontowania fotki, gdy nie było ekspresówki i ruch był tam ogromny. W tym przypadku ustawienie masztu w miejscu, w którym się obecnie znajduje było działaniem czysto "zarobkowym", bo gdyby chodziło o bezpieczeństwo, to ustawiono by go te kilkaset metrów dalej, co przyniosło by większy pożytek dla mieszkańców Jastkowa i zwiększyło by diametralnie bezpieczeństwo. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    www

    płacą głupcy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    mądrzy nie płacą. G*****ś, to płać !!!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jak się czytać umie, to się zrozumie.

    Chełmianin N (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

    DROGI!!
    Fotoradary na Lubelszczyźnie ustawiamy,
    a Agnieszka niech wskaże gdzie ją mamy?
    Drogi są lubelskie i o tym wszyscy wiedzą,
    a fotoradary na drogach...rozwiń całość

    DROGI!!
    Fotoradary na Lubelszczyźnie ustawiamy,
    a Agnieszka niech wskaże gdzie ją mamy?
    Drogi są lubelskie i o tym wszyscy wiedzą,
    a fotoradary na drogach prędkość śledzą.
    Damusie Agusie na fotelu siedzą i bredzą
    i niech czytają, co w swoich głowach mają,
    a Ci co pisma napisali, prawdy się nie bali.
    Sens fraszki: taki upór, to obłęd lubelaszki!!

    RADA JĘZYKA POLSKIEGO
    PRZY PREZYDIUM POLSKIEJ AKADEMII NAUK
    Warszawa ,dnia 6 lipca 2011 roku RJP-183/W/2011
    Szanowny Panie,
    Lubelszczyzna to 'ziemia lubelska', a nie 'województwo lubelskie'. Wyraz ten powstał przez dodanie do przymiotnika lubelski przyrostka -yzna,wskazującego na jakiś obszar. Podobnie zostały utworzone nazwy:
    Opolszczyzna ('ziemia opolska'), Słowiańszczyzna ('ziemia słowiańska'),
    Wileńszczyzna ('ziemia wileńska'), Suwalszczyzna ('ziemia suwalska'),
    Kielecczyzna ('ziemia kielecka') oraz wiele innych.
    Łączę wyrazy szacunku
    /-/ dr Katarzyna Kłosińska
    Sekretarz Rady Języka Polskiego przy Prezydium PAN.

    KANCELARIA PREZESA RADY MINISTRÓW
    pismo z dnia 15 lipca 2011r. Nr. DSWRU-571-513/10-(05)/11/JI cytuję:
    " Miarodajne w opisywanej przez Pana sprawie są wyjaśnienia przekazane Panu w piśmie z dnia 31 sierpnia 2005r. przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.Jak słusznie Pan zauważa w mowie potocznej i nie tylko,stosowane są określenia nieadekwatne.Wynika to-jak można sądzić-zarówno przyzwyczajenia jak i również i z niewiedzy stosujących takie określenia." podpisał:Radca Szefa KPRM Jerzy Izdebski.

    zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    to wszystko za mało

    andrzej (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 4

    uważam że należy stawiać jak najwięcej bramek do odcinkowego pomiaru prędkości. Są o wiele bardziej skuteczne od fotoradarów. Proponuję takie bramki stawiać na drogach gdzie kierowcy nagminnie...rozwiń całość

    uważam że należy stawiać jak najwięcej bramek do odcinkowego pomiaru prędkości. Są o wiele bardziej skuteczne od fotoradarów. Proponuję takie bramki stawiać na drogach gdzie kierowcy nagminnie przekraczają predkość nawet o 70-90 km/h czyli przede wszystkim drogi ekspresowe np na odcinku Lublin - Piaski, potrzebne są jeszcze choć 2 lub 3 fotoradary na odcinku Piaski-Chełm. Jest za mało fotoradarów na odcinku Lublin - Kraśnik i Lublin-Kock. Powiedzmy sobie szczerze gdyby nie fotoradary to była by istna masakra. Ja szacuję że dziennie w wypadkach ginęło by nawet do 100 osób a w święta i dni wolne nawet do 150 . Niestety powiedzmy sobie szczerze jesteśmy narodem idiotów. Wiem co mówię , bo rocznie przejeżdżam autem około 40-50 tys.kmzwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    wpływ ale do kasy a nie na bezpieczeństwo

    policjastrażmiejskaitdormokomitetblokowy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 4

    jeśli ma to jakikolwiek wpływ na bezpieczeństwo to ja jestem ruski agresor


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    agresor ?

    www (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    wyrżnąć ruskich agresorów !!!!

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    O tym się mówi

    Wideo