Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe Al. Racławickie w Lublinie oczami mieszkańców. Konsultacje na finiszu

Artur Jurkowski
Ulice Sowińskiego i Poniatowskiego mają być poszerzone do czterech pasów ruchu
Ulice Sowińskiego i Poniatowskiego mają być poszerzone do czterech pasów ruchu Anna Kurkiewicz
Finisz konsultacji w sprawie przebudowy dróg na Wieniawie. Chodzi o Sowińskiego, Poniatowskiego, Racławickie, Lipową

Tylko do 12 kwietnia lublinianie mają czas na przesyłanie swoich propozycji dotyczących wyglądu Al. Racławickich, ul. Sowińskiego, ul. Poniatowskiego oraz ul. Lipowej po przebudowie, do której przygotowuje się ratusz. - Do tej pory otrzymaliśmy kilkanaście uwag dotyczących koncepcji przebudowy tych ulic. Są zarówno głosy krytyczne, jak i chwalące zaproponowane rozwiązania - relacjonuje Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Najbardziej radykalnym głosem jest rezygnacja z pomysłu poszerzenia ul. Sowińskiego i ul. Poniatowskiego do czterech pasów ruchu i powrót do budowy tunelu pod Al. Racławickimi. Sam pomysł nie ma jednak żadnych szans, by wejść w życie. Ratusz już kilka lat temu zapowiedział, że nie będzie budować tunelu; Lublina nie stać na inwestycję, której wartość jest szacowana na ponad 350 mln zł.

Jakie jeszcze wypłynęły propozycje? Mieszkańcy chwalą, że projektanci zaproponowali ścieżki rowerowe w miejsce pasów dla cyklistów na jezdni.

Nie wszystkim podoba się pomysł "odebrania" kierowcom po jednym pasie ruchu na Al. Racławickich i utworzenia na nich buspasów. - Jeden z mieszkańców sugeruje, aby buspasy zostały wybudowane w pasach zieleni wzdłuż Al. Racławickich - podkreśla Karol Kieliszek. To wiązałoby się jednak z wycinką wszystkich drzew wzdłuż tej arterii.

Kolejny zarzut dotyczy koncepcji przejść dla pieszych. Chodzi o rejon skrzyżowań. Np. u zbiegu ul. Sowińskiego i ul. Weteranów projektanci zaproponowali przejścia dla pieszych przez ul. Sowińskiego tylko po jednej stronie skrzyżowania (od strony Al. Racławickich). - To słuszna podpowiedź - ocenia Karol Kieliszek.

Biorący udział w konsultacjach opowiadają się też za przesunięciem przystanku autobusowego na ul. Sowińskiego (po stronie Chatki Żaka) za kładkę dla pieszych, czyli bliżej ul. Głębokiej. Jednocześnie wskazują, że pozwoliłoby to zlikwidować jedno z przejść dla pieszych na skrzyżowaniu Sowińskiego i Radziszewskiego: chodzi o "zebrę" na Sowińskiego od strony ul. Weteranów.

- Mieszkańcy chcą też, aby w przypadku chodników odejść od nawierzchni z kostki brukowej. To zgodne z naszymi planami - zapewnia Kieliszek.

Uwagi do koncepcji przebudowy Al. Racławickich, Sowińskiego, Poniatowskiego, Głębokiej można przesyłać na adres [email protected]. Ratusz chce, aby dokumentacja projektowa była gotowa do końca tego roku. Przebudowa ulic ma potrwać dwa lata. Ich rozpoczęcie będzie uzależnione jednak od tego, kiedy ratusz znajdzie pieniądze na inwestycje, a potrzebuje na to ok. 55 mln zł.


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Nowe Al. Racławickie w Lublinie oczami mieszkańców. Konsultacje na finiszu - Kurier Lubelski

Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski