Przebudowa Al. Racławickich. Zgłoszono 51 opinii do zmian...

    Przebudowa Al. Racławickich. Zgłoszono 51 opinii do zmian proponowanych przez ratusz

    Artur Jurkowski

    Kurier Lubelski

    Aktualizacja:

    Kurier Lubelski

    Poszerzenie, do czterech pasów ruchu, ulic Sowińskiego i Poniatowskiego zlikwiduje, zdaniem ratusza, "wąskie gardło" w przejeździe

    Poszerzenie, do czterech pasów ruchu, ulic Sowińskiego i Poniatowskiego zlikwiduje, zdaniem ratusza, "wąskie gardło" w przejeździe między Czechowem a LSM i Czubami ©Anna Kurkiewicz

    Zakończyły się konsultacje z mieszkańcami w sprawie przebudowy pięciu ulic w centrum. 51 osób, stowarzyszeń i instytucji zgłosiło uwagi do koncepcji przedstawionej przez ratusz.
    Poszerzenie, do czterech pasów ruchu, ulic Sowińskiego i Poniatowskiego zlikwiduje, zdaniem ratusza, "wąskie gardło" w przejeździe

    Poszerzenie, do czterech pasów ruchu, ulic Sowińskiego i Poniatowskiego zlikwiduje, zdaniem ratusza, "wąskie gardło" w przejeździe między Czechowem a LSM i Czubami ©Anna Kurkiewicz

    Nie widać końca kontrowersji związanych z planowaną przez ratusz przebudową Al. Racławickich, ul. Sowińskiego, Lipowej, Poniatowskiego, Głębokiej. W niedzielę o północy zakończyły się konsultacje społeczne z mieszkańcami nad trzecim już wariantem koncepcji zmian.

    - Są głosy krytykujące, ale też opinie pochlebne dla przedstawionych rozwiązań - stwierdza Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

    Ratusz przekonuje, że przyświeca mu jedna idea: udrożnienie przejazdu między północnymi i południowymi dzielnicami Lublina. Twierdzi, że aby tak się stało, niezbędne jest poszerzenie ulic Sowińskiego i Poniatowskiego do czterech pasów ruchu. Ale to nie koniec. Zmiany mają objąć także Aleje Racławickie, gdzie m.in. pojawiłyby się buspasy oraz ulicę Lipową i część Głębokiej.

    - W przypadku Al. Racławickich podejście jest zbyt "autostradowe". Pojawienie się dodatkowych prawo- i lewoskrętów przekształci tę ulicę fragmentami w drogę o sześciu pasach ruchu - wskazywał Krzysztof Kowalik z Porozumienia Rowerowego. Stowarzyszenie przesłało kilkanaście uwag do koncepcji przebudowy. - Koncepcja jest bardzo niedojrzała, np. do przejść dla pieszych prowadzą trawniki, a nie chodniki, nie wiadomo z jakiego materiału zostanie wykonana nawierzchnia trotuarów.

    Ratusz twierdzi, że nie będzie to na pewno kostka brukowa. Ale nie precyzuje, czy w grę wchodzi nawierzchnia asfaltowa, czy może duże płyty np. z piaskowca.

    Dużo zastrzeżeń do zmian na Al. Racławickich, Sowińskiego, Poniatowskiego ma Rada Dzielnicy Wieniawa. To właśnie mieszkańcy tej dzielnicy odczują bezpośrednio skutki przebudowy dróg.

    - Konsultacje dotyczą detali, szczegółowych rozwiązań. Ale nie ma kluczowych w tym przypadku rozmów, czy taka przebudowa ulic w tym rejonie Lublina jest w ogóle potrzebna, jak wpłynie na charakter dzielnicy - podkreśla Marta Kurowska z Rady Dzielnicy Wieniawa. I dodaje: - Po co poszerzać Aleje Racławickie w rejonie skrzyżowań: czy ta ulica jest aż tak zakorkowana? Przecież latem nie ma żadnego problemu z przejazdem tą drogą, a w pozostałych okresach roku takie niewygody dla kierowców są przez 2-4 godziny dziennie.

    Dzielnicowi radni podkreślali, że ratuszowy wariant zmian "jest obarczony największymi kosztami społecznymi". - Dlaczego dajemy większe prawa i przywileje tym, którzy jadą z północy na południe niż tym, którzy tam mieszkają? Przecież poszerzona ul. Sowińskiego będzie przebiegała tuż pod oknami mieszkań - wskazuje Kurowska.

    Łącznie w ramach konsultacji zgłoszono 51 opinii dotyczących proponowanych zmian. - Niektóre zwierały po kilka, a nawet kilkanaście uwag. Zdecydowana większość propozycji została przesłana w ostatnich dwóch dniach trwania konsultacji - mówi Kieliszek.

    Wśród nadesłanych uwag była mowa m.in.: o budowie ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Głębokiej po stronie miasteczka akademickiego (nie jest planowana), o zmianie ulic Pagi oraz Spadochroniarzy w drogi jednokierunkowe (przejazd od Al. Racławickich do ul. Głębokiej), o budowie buspasów na terenach zielonych wzdłuż Al. Racławickich zamiast "zabierania" na ten cel skrajnych pasów ruchu na tej arterii.

    - Wszystkie uwagi będą szczegółowo przeanalizowane. I zostaną ewentualnie uwzględnione przez projektanta w czwartym wariancie koncepcji dotyczącej przebudowy tych dróg - zapowiedział Kieliszek.

    Ratusz zakłada, że dokumentacja projektowa będzie gotowa w drugim kwartale 2016 r. Obejmie przebudowę ul. Lipowej od Narutowicza do Racławickich, całych Al. Racławickich oraz Sowińskiego i Poniatowskiego.

    - Prace drogowe potrwają ok. dwóch lat. Ich rozpoczęcie będzie uzależnione od tego, kiedy znajdziemy fundusze. Koszt inwestycji wstępnie szacujemy na 55 mln zł - oceniał Mirosław Łuciuk, z-ca dyrektora z Zarządu Dróg i Mostów.

    Czytaj treści premium w Kurierze Lubelskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (34)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    jednokierunkowa Pagi i Spadochroniarzy ???

    Iskariota (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    puknijcie się w czółko !

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Zapraszam na blog antjakobczak.blogspot.com

    Antoni Jakóbczak www.jakobczak.pollub.pl (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Zapraszam do zapoznania się z argumentacją na blogu pt. „Transport w Urbanistyce” o adresie antjakobczak.blogspot.com Już niedługo zamieszczę tam też tekst przesłany do Ratusza i Zarządu Dróg i...rozwiń całość

    Zapraszam do zapoznania się z argumentacją na blogu pt. „Transport w Urbanistyce” o adresie antjakobczak.blogspot.com Już niedługo zamieszczę tam też tekst przesłany do Ratusza i Zarządu Dróg i Mostów w dniu 10. 04. 2015 r. Antoni Jakóbczak www.jakobczak.pollub.plzwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Abusd goni absurd

    markus (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Nic nie da poszerzenie Sowińskiego nawet do dwunastu pasów i siedmiu jezdni gdy kierowcy nadal będą stać w korkach na skrzyżowaniach Głęboka-Filaretów i Sowińskiego - Głęboka. Bez wiaduktu ani...rozwiń całość

    Nic nie da poszerzenie Sowińskiego nawet do dwunastu pasów i siedmiu jezdni gdy kierowcy nadal będą stać w korkach na skrzyżowaniach Głęboka-Filaretów i Sowińskiego - Głęboka. Bez wiaduktu ani rusz. Ponadto były już wydane miliony na projekt tunelu. Kiedy miasto zwróci je podatnikom, którzy ten projekt sfinansowali? zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    przepaść

    Gosia (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

    Wiem, że przepaść z tym porównaniem, ale z drugiej strony, dlaczego ciągle ta pieprzona przepaść. Otóż w Berlinie budują praktycznie metro samochodowe, są dziesiątki kilometrów tuneli. Tu...rozwiń całość

    Wiem, że przepaść z tym porównaniem, ale z drugiej strony, dlaczego ciągle ta pieprzona przepaść. Otóż w Berlinie budują praktycznie metro samochodowe, są dziesiątki kilometrów tuneli. Tu wystarczy wykopać rów długości 300-400m. Dokładny projekt budowy juz byl kilka lat temu. Oczywiście pieniądze dla architektów wyrzucone w błoto. Zresztą marnotrawstwo kosztów projektów w Lublinie - bez ich realizacji - ma się dobrze. / arkady, Plac Litewski - kilka razy reprezentacyjny Felin i stadion później okrojone, Aquapark, stadion żużlowy, Górki Czechowskie , pewnie i inne zapomniane plany. Tak to jest prosze Ratusza.

    zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Najpierw sie dowiadujemy

    A potem piszemy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Plan tunelu jest juz dawno nieaktualny i nalezaloby go robic od nowa. Zostal wycofany bodajze za Wasilewskiego, bo nie mozna pozyskac na niego zadbych pieniedzy z unii. Tak to jest prosze Gosi.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Pijarowy majstersztyk

    Piotr (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 3

    Już nie pierwszy raz lubelscy urzędnicy stosują prosty zabieg polegający na tym, że z góry przez nich skazana na niepowodzenie inwestycja poddawana jest konsultacjom społecznym, które wiadomo...rozwiń całość

    Już nie pierwszy raz lubelscy urzędnicy stosują prosty zabieg polegający na tym, że z góry przez nich skazana na niepowodzenie inwestycja poddawana jest konsultacjom społecznym, które wiadomo zawsze są upustem wszelkiego malkontenctwa. Trzeba to opatentować i sprzedać nieudacznikom z innych miast, którzy chcą się ,,wywinąć" od roboty. Wstyd i żenada - Białystok, Rzeszów, Kielce kwitną a tu dalej jesteśmy karmieni złudzeniami, że coś nareszcie będzie ładniej, prościej bardziej estetycznie, że w końcu Lublin skończy z komuną i utrwalanym w świadomości mieszkańców dziadostwem. Podsumowując, od wyborów do wyborów, ,,carskie czynowniki górą" - trzymać tak dalej. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wszedzie dobrze

    Gdzie nas nie ma (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Bialystok, Rzeszow kwitna bla bla bla, chlopcze podaj fakty i co ci tak kwitnie bo jezdze sporo po kraju i jak slucham takich banalow jak twoje to mi sie flaki przewracaja. A w tych super...rozwiń całość

    Bialystok, Rzeszow kwitna bla bla bla, chlopcze podaj fakty i co ci tak kwitnie bo jezdze sporo po kraju i jak slucham takich banalow jak twoje to mi sie flaki przewracaja. A w tych super metropoliach pewnie sa osobniki twojego pokroju i pisza a Lublin i Bydgoszcz to kwitna a u nas dzuma.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia

    (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

    wyjazd na Warszawę to też pewnie pijarowy majstersztyk? Lublin pięknieje i twoje zaklinanie rzeczywistości nic w tym temacie nie zmieni

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Hej -

    kos (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 3

    - .minimaliści! Podstawowa zasada - jak cos robisz rób dobrze albo wcale!!!
    Nie macie teraz kasy nie róbcie NIC, na pewno nie wolno robić prowizorki. Wszyscy doskonale wiedzą, że tylko TUNEL...rozwiń całość

    - .minimaliści! Podstawowa zasada - jak cos robisz rób dobrze albo wcale!!!
    Nie macie teraz kasy nie róbcie NIC, na pewno nie wolno robić prowizorki. Wszyscy doskonale wiedzą, że tylko TUNEL pod Raclawickimi rozwiązuje problem - na dziesiątki dziesiątek lat.
    zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    tunel to droga i zbędna inwestycja, poszerzenie w zupełności wystarczy

    robert (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 4

    super pomysł - zaciągnąć gigantyczny kredyt, zamknąć Sowińskiego/Racławickie na 2 lata a po dwóch latach szykować kasę na odszkodowania bo podczas kopania tunelu popękają ściany okolicznych budynków

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    konsultacje to kiepski pomysł w większości przypadków

    aker (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 3

    W Lublinie nie powinno być w ogóle konsultacji społecznych. Za dużo tu PiSiorów którym w głowie tylko "robienie na złość politycznym oponentom". Robią to co każe prezes, który niestety nie jest...rozwiń całość

    W Lublinie nie powinno być w ogóle konsultacji społecznych. Za dużo tu PiSiorów którym w głowie tylko "robienie na złość politycznym oponentom". Robią to co każe prezes, który niestety nie jest zainteresowany rozwojem miasta a wyłącznie przejęciem władzy.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia

    (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 2

    rozmowy z Kurowską i jej podobnym nie mają najmniejszego sensu, bo oni nie chcą wypracować żadnego rozwiązania tylko CHCĄ ZABLOKOWAĆ KAŻDĄ INWESTYCJĘ KTÓRA SIĘ WIĄŻE Z MAJSTROWANIEM PRZY WĄSKIM GARDLE

    Zdjęcie autora komentarza
    .

    Szeptun Puntur

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 2

    Podziękujcie PiSowi za wieloletnie hamowanie inwestycji. Gdyby nie Pruszon i późniejsza ekipa to już dawno byłyby wiadukty i tunele na Poniatowskiego, Głębokiej, Ducha...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    pfffffffff

    bizon (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    "Przecież latem nie ma żadnego problemu z przejazdem tą drogą, a w pozostałych okresach roku takie niewygody dla kierowców są przez 2-4 godziny dziennie."

    Szkoda tylko, że czasem i w samą...rozwiń całość

    "Przecież latem nie ma żadnego problemu z przejazdem tą drogą, a w pozostałych okresach roku takie niewygody dla kierowców są przez 2-4 godziny dziennie."

    Szkoda tylko, że czasem i w samą niedzielę ciężko tamtędy przejechaćzwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    O tym się mówi

    Wideo