Nowy most na Wiśle to część większej inwestycji - przebudowy drogi 747 z Konopnicy przez Bełżyce, Opole Lubelskie, Kamień do Lipska i Iłży. Trasa ma ułatwić komunikację między województwami lubelskim, a mazowieckim i świętokrzyskim. Budowa ruszyła w 2007 r. Pierwsze "schody" pojawiły się rok później. Chodziło o decyzję środowiskową dla trasy. Zarząd województwa planował, że pozyska dwie: jedną dla mostu i krótkiego odcinka drogi (to trudniejsza pod względem środowiskowym część budowy), a drugą dla reszty trasy (tę chciał dostać wcześniej). Ale okazało się, że przepisy to uniemożliwiają. Ostatecznie wniosek złożono do Urzędu Gminy w Bełżycach w ub.r. Efektów nie ma do dziś. - Projekt decyzji jest co prawda gotowy, ale trzeba było wprowadzić poprawki - mówi Jacek Sobczak, członek zarządu województwa.
NIK w kontroli z ub.r. stwierdziła, że z powodu opóźnień istniało zagrożenie utraty unijnego dofinansowania, udało się jednak tego uniknąć.
W międzyczasie zwiększyły się też koszty budowy. Na początku mówiono o 236 mln zł, dzisiaj inwestycja szacowana jest na blisko pół miliarda zł. - Przyczyna to droższy most, który początkowo miał być krótszy. Jednak z powodu konieczności ochrony środowiska, konstrukcja musi być prawie dwa razy dłuższa, most będzie miał kilometr - wyjaśnia Sobczak.
Mimo kłopotów Sobczak zapewnia, że rok 2014 to realny termin zakończenia inwestycji.
- Mam nadzieję, że w czerwcu dostaniemy decyzję środowiskową. Potem złożymy wniosek o zezwolenie na realizację i ogłosimy przetargi na wykonawców. Pierwsze prace mogą ruszyć jesienią tego roku - zapewnia.
Czytaj także:
Komunikacyjny chaos w Puławach po zamknięciu mostu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?