W ostatnim czasie policjanci z Wydziału Wsparcia Zwalczania Cyberprzestępczości Biura Kryminalnego Komendy Głównej Policji, zajmując się rozpracowaniem nowych rodzajów zagrożeń rozprzestrzeniających się m.in. wśród klientów korzystających z usług operatorów sieci telekomunikacyjnych, wpadli na pewien trop. Jak ustalili policjanci, do użytkowników telefonów, wysyłane jest krótkie połączenie, tzw. sygnał, tak aby potencjalny odbiorca nie zdążył odebrać telefonu, a miał jedynie wyświetlony numer dzwoniący, na który oddzwoni. Taki numer składa się zwykle z sześciu cyfr.
* Kronika policyjna Lubelszczyzny - czytaj więcej o wypadkach i innych zdarzeniach w regionie
Według ustaleń funkcjonariuszy, oszustwo to polega na automatycznym obciążeniu konta użytkownika, który oddzwoni na taki numer, zgodnie z taryfikatorem, jak za usługę Premium. Bardzo często takie działanie dotyczy osób, które prowadzą własną działalność gospodarczą, bowiem nieodebrane połączenie może oznaczać dla nich utratę intratnego zamówienia i tym samym stratę zarobku. Takie działanie ma miejsce najczęściej po godzinach pracy firmy, by właściciel bądź jeden z jej pracowników, po przyjściu następnego dnia do pracy, zobaczył nieodebrane połączenia telefoniczne i próbował jak najszybciej oddzwonić.
Pamiętajmy, aby zawsze o swoich podejrzeniach powiadomić Policję. Wówczas postarajmy się zapamiętać jak najwięcej szczegółów, które będą mogły pomóc w funkcjonariuszom w ustaleniu sprawców takiego wyłudzenia.
KGP.
Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową. Zapisz się do newslettera!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?