Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ratusz będzie dyskutować z policją o "problemie TIR-ów" w Lublinie

Artur Jurkowski
Ul. Turystycza. Mieszkańcy alarmują, że od lipca wzrosła liczba TIR-ów przejeżdżających tą ulicą
Ul. Turystycza. Mieszkańcy alarmują, że od lipca wzrosła liczba TIR-ów przejeżdżających tą ulicą Anna Kurkiewicz
O zakazie ruchu TIR-ów po Lublinie ratusz będzie dyskutował dzisiaj z policją. Zdaniem mieszkańców liczba pojazdów wzrosła od kiedy obwodnica jest płatna.

- TIR-y i ciężarówki o wysokiej ładowności od świtu do nocy prawie nieustannie jadą w obie strony ulicą Turystyczna i dalej Wólką Lubelską, a omijają obwodnicę. Jest to wielka uciążliwość i zagrożenie bezpieczeństwa mieszkańców udręczonych hałasem i natężeniem ruchu na tym gęsto zamieszkałym odcinku DK 82 - alarmuje nasza Czytelniczka.

Podobne sygnały dotyczące TIR-ów trafiły do urzędników z ratusza również z innych lubelskich ulic, m.in. al. Smorawińskiego, al. Witosa, al. Spółdzielczości Pracy. Zdaniem mieszkańców, wzrost liczby pojazdów ciężarowych nastąpił od lipca. Wtedy weszły w życie opłaty za przejazd obwodnicą Lublina dla pojazdów o masie powyżej 3,5 tony.

- Z naszych danych nie wynika, żeby ciężarówki uciekły z obwodnicy. Przyrost dochodów za przejazd trasą ekspresową jest proporcjonalny do wydłużenia płatnego odcinka drogi - twierdzi Dorota Prochowicz, rzeczniczka viaTOLL (elektroniczny system poboru opłat).

- Nie możemy ignorować doniesień ze strony mieszkańców choć wyjaśnienia viaTOLL ich nie potwierdzają - mówi Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

We wtorek urzędnicy ratusza będą dyskutować o "problemie TIR-ów" z policją. - Niewykluczone, że spotkaniu wezmą też udział przedstawiciele ITD oraz GDDKiA - dodaje Kieliszek.

Sam ratusz przygotował już na początku lipca projekt doraźnych zakazów uniemożliwiających TIR-om wjazd do centrum miasta. Zakłada uniemożliwienie ruchu tranzytowego pojazdów o masie powyżej 16 ton po al. Solidarności i al. Tysiąclecia od skrzyżowania z al. Sikorskiego do ronda pod zamkiem. Aby "uszczelnić" system, TIR-y nie mogłyby też skręcić z al. Spółdzielczości Pracy w stronę Czechowa.

- Niekoniecznie to rozwiązanie obroni się podczas wtorkowego spotkania. To propozycja doraźnych zmian. Chcemy je skonfrontować z opiniami innych instytucji odpowiadających za ruch na drogach - dodaje Kieliszek.

Problem w tym, że nikt nie dysponuje "twardymi" danymi, jak zmieniła się liczba ciężarówek na lubelskich ulicach po wprowadzeniu opłat na ekspresówce. Badania dotyczące natężenia ruchu na drogach w mieście ratusz dopiero wykona jesienią.
Całościowy system ograniczający wjazd TIR-ów do Lublina jest w fazie opracowywania. Ratusz chce, aby wszedł w życie od połowy 2016 r.


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski