- Jeżeli autobus będzie miał guziki przy wszystkich drzwiach, to pasażerowie będą sami otwierać wszystkie wejścia. Wyjątkiem będzie dziesięć przegubowych mercedesów conecto, gdzie guziki są umieszczono tylko przy trzecich i czwartych drzwiach. Pierwsze i drugie będzie w nich otwierał kierowca - tłumaczy Jakub Kozak z Zarządu Transportu Miejskiego.
Takie rozwiązanie jest normą na całym świecie i w innych polskich miastach. Chodzi o to aby bez potrzeby nie wyziębiać pojazdu, a kiedy jest gorąco aby bez potrzeby nie otwierać drzwi w klimatyzowanych pojazdach.
* Lublin: Ciepły guzik, cieplej w autobusie (KOMENTUJCIE)
W Lublinie w ciepłe guziki jest wyposażonych łącznie 70 autobusów (solarisy urbino, mercedesy conecto, citaro oraz autosany sancity) oraz 15 trolejbusów (solarisy trollino).
- Mamy zamiar opracować oznaczenia graficzne, które umieścimy wewnątrz i na zewnątrz pojazdów aby pasażerom było łatwiej znaleźć guziki do otwierania drzwi - wyjaśnia Jakub Kozak.
Nie będzie możliwości, aby drzwi otworzyły się podczas jazdy. Po naciśnięciu przycisku otworzą się dopiero na najbliższym przystanku.
Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową. Zapisz się do newslettera!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?