Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Turysto, w Lublinie na bilet trzeba poczekać

Kamil Krupa
Turysta, który chce kupić bilet 10-dniowy, najpierw musi przyjść na ul. Przystankową...
Turysta, który chce kupić bilet 10-dniowy, najpierw musi przyjść na ul. Przystankową... Jacek Babicz
Co ma zrobić turysta, który przyjeżdżając do Lublina, zechce kupić 10-dniowy bilet na przejazdy komunikacją miejską? Złożyć wniosek ze zdjęciem i poczekać na odbiór pięć dni roboczych. Dlaczego? Bo wszystkie bilety okresowe dostępne są tylko w wersji elektronicznej, a ich produkcja wymaga czasu.

Od początku listopada MPK całkowicie wycofało ze sprzedaży papierowe bilety okresowe. W tradycyjnej formie pozostały tylko bilety jednorazowe oraz dobowe.

Na początku października zamiast biletu 7-dniowego, w cenniku pojawił się bilet 10-dniowy. - To dla osób, które niezbyt często korzystają zmiejskiej komunikacji, ale są w sytuacji, że w danym momencie będą jeździć więcej. Kupowanie zaś biletów jednorazowych zwyczajnie im się nie opłaca - mówi Weronika Opasiak, rzeczniczka prasowa MPK. - Poza tym, może on być przydatny np. uczniom czy studentom, którym wypada przerwa świąteczna, ferie itp.

Problem jednak w tym, że 10-dniowa przejazdówka jest do nabycia tylko w wersji elektronicznej. Jeżeli ktoś przyjeżdża do Lublina i chce spędzić w mieście tydzień jeżdżąc taniej komunikacją miejską, to czeka go przykra niespodzianka. Musi złożyć wniosek o jego wydanie, przynieść zdjęcie, zgodzić się na przetwarzanie swoich danych osobowych i... poczekać pięć dni aż MPK zdąży wyrobić mu bilet.

Czy tak być powinno?

- Zakładamy, że Karty Biletu Elektronicznego będą sprzedawane "od ręki" i osoba składająca wniosek otrzyma bilet natychmiast. Obecnie zainteresowanie KBE jest tak duże, że trzeba czekać na nie pięć dni roboczych - tłumaczyła Opasiak.

Grzegorz Siemiński, wiceprezes przedsiębiorstwa, odpowiedzialny w firmie za finanse, przyznał jednak, że pasażerom nowe rozwiązania mogą utrudniać życie. - Wszystkie bilety okresowe sprzedajemy na Karcie Biletu Elektronicznego. Ale rzeczywiście, dla osoby, która chce kupić od razu bilet 10-dniowy, to faktycznie procedura personalizacji może stanowić kłopot - stwierdził.

Stanisław Turski, dyrektor Lubelskiego Ośrodka Informacji Turystycznej, o całym zamieszaniu dowiedział się od nas. - To niemożliwe. Jest pan pewien? - dopytywał. - Wygląda mi to na wypadek przy pracy. Apeluję do MPK, by ten problem rozwiązać jak najszybciej, bo jest to antypromocja miasta. Gdy dowiedzą się o tym rzesze turystów i opiszą nas na forach internetowych, to dopiero będzie problem - przekonywał.

W Warszawie takiego problemu nie ma.

- Są w ofercie bilety trzydniowe i siedmiodniowe, które sprzedajemy w wersji papierowej. Te trzydniowe są idealne dla osób, które chcą spędzić weekend w stolicy - mówił Piotr Krajnow, rzecznik warszawskiego Zarządu Transportu Miejskiego.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski