Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Awaria systemu eWUŚ: Lubelscy pacjenci stali w kolejkach

Agnieszka Kasperska
archiwum Polskapresse
Kolejki w przychodniach specjalistycznych i zdenerwowani pacjenci, którzy znacznie dłużej niż zwykle musieli czekać na wizytę - to efekt środowej awarii systemu weryfikującego uprawnienia do korzystania z bezpłatnej służby zdrowia.

- Na wizytę u lekarza czekałam kilka tygodni, a dzisiaj słyszę że trzeba ją będzie przełożyć o kolejne kilka tygodni. Wszystko dlatego, że w przychodni nie mogą sprawdzić, czy jestem ubezpieczona - denerwowała się prosząca o anonimowość kobieta, która w środę, jako pierwsza, powiadomiła nas o awarii systemu eWUŚ.

W zdecydowanej większości lubelskich przychodni awaria wydłużyła kolejki oczekujących.

- Wymagamy od pacjentów okazania aktualnego dowodu ubezpieczenia. Gdy go nie mają, konieczne jest wypisanie oświadczeniu o odprowadzaniu składek zdrowotnych - usłyszeliśmy w przychodni przy ul. Hipotecznej.

Awaria, która objęła całą Polskę została usunięta tuż przed godziną 12.

- Mamy nadzieję, że podobne przerwy w działaniu systemu nie będą się już powtarzać - mówi Małgorzata Bartoszek, rzecznik prasowy lubelskiego ORNFZ.

Rzecznik podkreśla także, że żadna placówka nie może odmówić przyjęcia pacjenta, w razie braku dostępu do systemu weryfikacji.

- W takich przypadkach można okazać dokument potwierdzający prawo do świadczeń lub złożyć oświadczenie o przysługującym prawie do świadczeń opieki zdrowotnej - dodaje Bartoszek.

Możesz wiedzieć więcej! Kliknij i zarejestruj się: www.kurierlubelski.pl/piano

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski