- Na wizytę u lekarza czekałam kilka tygodni, a dzisiaj słyszę że trzeba ją będzie przełożyć o kolejne kilka tygodni. Wszystko dlatego, że w przychodni nie mogą sprawdzić, czy jestem ubezpieczona - denerwowała się prosząca o anonimowość kobieta, która w środę, jako pierwsza, powiadomiła nas o awarii systemu eWUŚ.
W zdecydowanej większości lubelskich przychodni awaria wydłużyła kolejki oczekujących.
- Wymagamy od pacjentów okazania aktualnego dowodu ubezpieczenia. Gdy go nie mają, konieczne jest wypisanie oświadczeniu o odprowadzaniu składek zdrowotnych - usłyszeliśmy w przychodni przy ul. Hipotecznej.
Awaria, która objęła całą Polskę została usunięta tuż przed godziną 12.
- Mamy nadzieję, że podobne przerwy w działaniu systemu nie będą się już powtarzać - mówi Małgorzata Bartoszek, rzecznik prasowy lubelskiego ORNFZ.
Rzecznik podkreśla także, że żadna placówka nie może odmówić przyjęcia pacjenta, w razie braku dostępu do systemu weryfikacji.
- W takich przypadkach można okazać dokument potwierdzający prawo do świadczeń lub złożyć oświadczenie o przysługującym prawie do świadczeń opieki zdrowotnej - dodaje Bartoszek.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?