MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Zobaczą nas i zjedzą. Promocja Lubelszczyzny w kraju i na świecie (WIDEO)

Sławomir Skomra
Na lotniskach, w sklepach, przed filmami w kinach i w BBC. Tej jesieni o Lubelszczyźnie ma być głośno na całym świecie.

- Chcemy się pokazać. Chcemy się reklamować w regionie, w Polsce, w Europie i w świecie. Dzięki temu, pokażemy, co mamy najlepszego, a to pozwoli ściągnąć zewnętrznych inwestorów, którzy utworzą nowe miejsca pracy na Lubelszczyźnie - tłumaczy ideę wielkiej, jesiennej ofensywy promocyjnej regionu Krzysztof Grabczuk, wicemarszałek województwa.

I faktycznie, będzie to wielka akcja. Zaczęto już ją realizować - za unijne pieniądze.

Najpierw świat
Województwo wydało do tej pory 1,3 mln zł na promowanie się na lotniskach w Sztokholmie, Dublinie i Londynie. Reklamówki były też np. w samolotach Lufthansy.

To nie koniec, bo lada moment na tych lotniskach będą rozdawane specjalne pudełka z najlepszymi produktami spożywczymi z Lubelskiego (koszt 230 tys. zł).

Bywalcy np. centrów biznesowych Londynu też będą mogli je dostać, a jeśli wezmą udział w specjalnym konkursie, mogą wygrać vouchery na lot do Lublina (koszt milion złotych za tysiąc voucherów).

Zagraniczną część kampanii uzupełnia spot emitowany na antenie BBC. - Można go zobaczyć w Europie, Azji, krajach Pacyfiku i Bliskiego Wschodu - wylicza Dariusz Donica, dyrektor marszałkowskiego departamentu promocji i turystyki. Emisja reklamówek kosztuje 200 tys. dolarów.

Potem kraj
Drugą częścią akcji promocyjnej są działania w Polsce. W październiku rozpocznie się wielka akcja billboardowa (m.in. Warszawa, Łódź, Trójmiasto) za ok. 1 mln zł. Jest drogo, bo początkowo, na billboardach będzie tylko hasło „Siła jest w nas!”, które zostanie zaklejone plakatami pokazujących autentycznych mieszkańców Lubelszczyzny, jak np. pracownika fabryki czy naukowca genetyka.

To jednak nadal nie koniec, bo ostatnia cześć kampanii będzie się skupiała na regionie. Na promowaniu wśród mieszkańców lokalnych produktów.

W małych sklepach stanie tysiąc specjalnie oznaczonych regałów z lubelskimi specjałami. - W mniejszych sklepach klient nie ma wielkiego wyboru. Ma do dyspozycji np. jeden rodzaj musztardy. Chcemy, żeby to była lubelska musztarda i przekonamy sprzedawców do jej wystawienia i promocji - tłumaczy Donica.

Akcja będzie wspierana przez reklamy emitowane przed filmami w lubelskich kinach i i lokalnej TVP. Te działania będą kosztowały 1,4 mln złotych.


Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową.
Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski