Dobra jakość magistratu

    Dobra jakość magistratu

    Artur Jurkowski

    Kurier Lubelski

    Kurier Lubelski

    Lubelski ratusz otrzymał wczoraj certyfikat ISO 9001.
    - To początek dalszych starań, aby utrzymać, a może jeszcze podnieść, jakość naszej pracy - podkreślał Adam Wasilewski, prezydent Lublina. Otrzymanie certyfikatu to wypełnienie jednej z moich obietnic wyborczych.

    Lublin o uzyskanie ISO starał się przez prawie dwa lata. Jednostką certyfikującą był TÜV Rheinland Polska.

    Co oznacza ISO? - To przede wszystkim porządek w papierach. Mamy gwarancję, że dokumenty złożone w magistra- cie nie zostaną zgubione, a sprawy będą załatwiane w terminie - wyjaśniał Krzysztof Łątka, dyr. departamentu sekretarza miasta.

    Co zyskają na tym mieszkańcy? - ISO oznacza nastawienie "proklienckie". Efekty takiej filozofii już widać w pracy urzędu. Funkcjonują i będą rozwijane biura obsługi mieszkańców. W czytelny sposób zostały też skatalogowane wszystkie procedury w urzędzie, dzięki kartom informacyjnym - po-wstało ich 350 - mieszkańcy wiedzą krok po kroku, jak załatwiać daną sprawę w urzędzie: który wydział się tym zajmuje, do którego pokoju się zgłosić, jakie dostarczyć dokumenty - precyzował Łątka.

    ISO co roku będzie odnawiane. Przedłużenie ważności certyfikatu nastąpi tylko pod warunkiem utrzymania jakości usług.

    Urzędnicy wskazywali też na inne, m.in. finansowe, korzyści płynące z certyfikatu.

    - Zostanie podniesiona nasza wiarygodność kredytowa. Oznacza to, że spadną koszty obsługi pożyczek zaciąganych przez urząd - wyliczał Wasilewski.

    Na uzyskanie ISO 9001 lubelski ratusz wydał ok. 50 tys. zł.

    Komentarze

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    O tym się mówi

    Wideo