Dwukrotnie dłuższe linie trolejbusowe

    Dwukrotnie dłuższe linie trolejbusowe

    Artur Jurkowski

    Kurier Lubelski

    Aktualizacja:

    Kurier Lubelski

    Ratusz rozpoczął realizację projektu rozbudowy sieci trolejbusowych na terenie Lublina. Łącznie chodzi o 32 kilometry nowych połączeń. Wczoraj magistrat ogłosił przetarg na wykonanie dokumentacji technicznej nowych odcinków trakcji.
    - To kolejny krok w realizacji olbrzymiego projektu współfinansowanego ze środków unijnych, czyli powstania w Lublinie Zintegrowanego Systemu Transportu Miejskiego. Jego łączna wartość wynosi 394 mln zł - wyjaśnia Elżbieta Kołodziej-Wnuk, z-ca prezydenta Lublina.

    Do 2015 roku powstanie 12 zupełnie nowych połączeń trolejbusowych. Dla elektrycznych pojazdów otwarte zostaną dzielnice, w których do tej pory nie było takich połączeń, m.in.
    Czechów i Kalinowszczyzna. Trolejbusy pojadą ulicami: Choiny, Lwowską, Andersa, Mełgiewską, Zemborzycką, Nadbystrzycką. Trakcja zostanie też wykonana na drogach, które ratusz chce dopiero wybudować. Chodzi np. o przedłużenie ul. Muzycznej, które połączy ul. Głęboką z ul. Krochmalną. Pajęczyna drutów pojawi się też na niedawno wybudowanym fragmencie ul. Jana Pawła II.

    Z sieci nowych połączeń trolejbusowych wypadło śródmieście. Początkowo magistrat planował, aby trasa przebiegała przez Krakowskie Przedmieście oraz ul. 3 Maja. Przeciwni inwestycji byli miejscy radni. Powstanie trakcji w tym miejscu wykluczyły również służby konserwatorskie.

    Nowo powstające trasy mają się łączyć z istniejącą już siecią połączeń trolejbusowych.

    - Plany zakładają podwojenie długości obecnie funkcjonujących tras. Sieć rozrośnie się z 28 do 60 kilometrów. Będzie powstawała sukcesywnie - stwierdza Elżbieta Kołodziej-Wnuk.

    W Wieloletnim Planie Inwestycyjnym Lublina zapisano, że Zintegrowany System Transportu Miejskiego zostanie zakończony do 2015 roku.

    Odcinek 1: Unii Lubelskiej (od ul. Zamojskiej), Podzamcze, Unicka (do ul. Lubartowskiej).

    Odcinek 2: Chodźki (od istniejącej pętli), Czapskiego, Szeligowskiego, Choiny (do ul. Pienińskiej, gdzie powstanie pętla nawrotowa).

    Odcinek 3: Wileńska (od Głębokiej do Zana), Głęboka (od ul. Filaretów do ul. Wileńskiej).

    Odcinek 4: Lwowska (od ul. Podzamcze), Andersa, Mełgiewska (do ul. Gospodarczej).

    Odcinek 5: Mełgiewska (od istniejącego nawrotu), Grygowej (do ul. Pancerniaków).

    Odcinek 6: Muzyczna (od ul. Narutowicza), Młyńska (do ul. Dworcowej).

    Odcinek 7: Jana Pawła II (od ul. Armii Krajowej), al. Kraśnicka (od istniejącej pętli trolejbusowej do ul. Jana Pawła II), Armii Krajowej (od ul. Jana Pawła II do ul. Orkana, z rondem Jana Pawła II - Armii Krajowej).

    Odcinek 8: Jana Pawła II (od ul. Armii Krajowej do ul. Nad-bystrzyckiej), Krochmalna (od ul. Nadbystrzyckiej do ul. Muzycznej).

    Odcinek 9: Nadbystrzycka (od ul. Jana Pawła II do ul. Głębokiej).

    Odcinek 10: Filaretów (od ul. Zana do ul. Jana Pawła II), Zana (od ul. Filaretów do ul. Nadbystrzyckiej).

    Odcinek 11: Bohaterów Monte Cassino (od al. Kraśnickiej do ul. Armii Krajowej).

    Odcinek 12: Zemborzycka (od ul. Kunickiego), Diamentowa (do ul. Krochmalnej).

    Komentarze (2)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    podbijam.To było tylko takie gadanie?

    ...blabla (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 6

    czy coś z tego będzie?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    podbijam.To było tylko takie gadanie?

    ...blabla (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 6

    czy coś z tego będzie?

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    O tym się mówi

    Wideo