Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dwukrotnie dłuższe linie trolejbusowe

Artur Jurkowski
Obecnie sieć trolejbusowa na terenie miasta obejmuje 28 km tras.
Obecnie sieć trolejbusowa na terenie miasta obejmuje 28 km tras. Fot. Jacek Babicz
Ratusz rozpoczął realizację projektu rozbudowy sieci trolejbusowych na terenie Lublina. Łącznie chodzi o 32 kilometry nowych połączeń. Wczoraj magistrat ogłosił przetarg na wykonanie dokumentacji technicznej nowych odcinków trakcji.

- To kolejny krok w realizacji olbrzymiego projektu współfinansowanego ze środków unijnych, czyli powstania w Lublinie Zintegrowanego Systemu Transportu Miejskiego. Jego łączna wartość wynosi 394 mln zł - wyjaśnia Elżbieta Kołodziej-Wnuk, z-ca prezydenta Lublina.

Do 2015 roku powstanie 12 zupełnie nowych połączeń trolejbusowych. Dla elektrycznych pojazdów otwarte zostaną dzielnice, w których do tej pory nie było takich połączeń, m.in. Czechów i Kalinowszczyzna. Trolejbusy pojadą ulicami: Choiny, Lwowską, Andersa, Mełgiewską, Zemborzycką, Nadbystrzycką. Trakcja zostanie też wykonana na drogach, które ratusz chce dopiero wybudować. Chodzi np. o przedłużenie ul. Muzycznej, które połączy ul. Głęboką z ul. Krochmalną. Pajęczyna drutów pojawi się też na niedawno wybudowanym fragmencie ul. Jana Pawła II.

Z sieci nowych połączeń trolejbusowych wypadło śródmieście. Początkowo magistrat planował, aby trasa przebiegała przez Krakowskie Przedmieście oraz ul. 3 Maja. Przeciwni inwestycji byli miejscy radni. Powstanie trakcji w tym miejscu wykluczyły również służby konserwatorskie.

Nowo powstające trasy mają się łączyć z istniejącą już siecią połączeń trolejbusowych.

- Plany zakładają podwojenie długości obecnie funkcjonujących tras. Sieć rozrośnie się z 28 do 60 kilometrów. Będzie powstawała sukcesywnie - stwierdza Elżbieta Kołodziej-Wnuk.

W Wieloletnim Planie Inwestycyjnym Lublina zapisano, że Zintegrowany System Transportu Miejskiego zostanie zakończony do 2015 roku.

Odcinek 1: Unii Lubelskiej (od ul. Zamojskiej), Podzamcze, Unicka (do ul. Lubartowskiej).

Odcinek 2: Chodźki (od istniejącej pętli), Czapskiego, Szeligowskiego, Choiny (do ul. Pienińskiej, gdzie powstanie pętla nawrotowa).

Odcinek 3: Wileńska (od Głębokiej do Zana), Głęboka (od ul. Filaretów do ul. Wileńskiej).

Odcinek 4: Lwowska (od ul. Podzamcze), Andersa, Mełgiewska (do ul. Gospodarczej).

Odcinek 5: Mełgiewska (od istniejącego nawrotu), Grygowej (do ul. Pancerniaków).

Odcinek 6: Muzyczna (od ul. Narutowicza), Młyńska (do ul. Dworcowej).

Odcinek 7: Jana Pawła II (od ul. Armii Krajowej), al. Kraśnicka (od istniejącej pętli trolejbusowej do ul. Jana Pawła II), Armii Krajowej (od ul. Jana Pawła II do ul. Orkana, z rondem Jana Pawła II - Armii Krajowej).

Odcinek 8: Jana Pawła II (od ul. Armii Krajowej do ul. Nad-bystrzyckiej), Krochmalna (od ul. Nadbystrzyckiej do ul. Muzycznej).

Odcinek 9: Nadbystrzycka (od ul. Jana Pawła II do ul. Głębokiej).

Odcinek 10: Filaretów (od ul. Zana do ul. Jana Pawła II), Zana (od ul. Filaretów do ul. Nadbystrzyckiej).

Odcinek 11: Bohaterów Monte Cassino (od al. Kraśnickiej do ul. Armii Krajowej).

Odcinek 12: Zemborzycka (od ul. Kunickiego), Diamentowa (do ul. Krochmalnej).

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Dwukrotnie dłuższe linie trolejbusowe - Kurier Lubelski

Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski