Do pobrania:
PRZYKŁADOWE ODPOWIEDZI - JĘZYK ANGIELSKI - POZIOM ROZSZERZONY
STOSOWANIE STRUKTUR LEKSYKALNO-GRAMATYCZNYCH
ZADANIE 1
1.1. optional
1.2. automatically
1.3. safety
1.4. suggestions
1.5. enable
ZADANIE 2
2.1. The noise from the street made it hard for the students to concentrate fully.
2.2. We should not have allowed Mike to go to the party on his own.
2.3. Would you mind carrying that large bag for me?
2.4. New York is said to be a city that never sleeps.
2.5. The teacher accused me of not paying attention to her when she was talking to me.
WYPOWIEDŹ PISEMNA
ZADANIE 3
Wypowiedz się na jeden z trzech poniższych tematów. Wypowiedź powinna zawierać od 200 do 250 słów i spełniać wszystkie wymogi typowe dla formy wskazanej w poleceniu. Zaznacz wybrany temat, zakreślając jego numer.
1. Coraz więcej osób, zamiast gotować obiady w domu, korzysta z gotowych dań kupionych w supermarketach. Napisz rozprawkę, w której przedstawisz wady i zalety takiego rozwiązania.
2. Napisz opowiadanie o dwóch nastolatkach, którzy podczas zwiedzania starego zamku dokonują niezwykłego odkrycia, dzięki czemu stają się sławni.
3. Opisz znaną Ci imprezę, która łączy ideę współzawodnictwa z popularyzacją integracji z osobami niepełnosprawnymi.
ROZUMIENIE SŁUCHANEGO TEKSTU
ZADANIE 4
4.1. When talking about the beginnings of Project Gutenberg, Hart points to international cooperation as a novel feature. TRUE
4.2. Hart started Project Gutenberg by scanning texts into a computer. FALSE
4.3. Hart came up with the idea for Project Gutenberg while shopping for groceries. FALSE
4.4. Hart explains what he and Gutenberg have in common. TRUE
4.5. In the interview, Hart gives reasons for the popularity of e-books. FALSE
ZADANIE 5.
5.1. C. IMPRESSIVE START DESPITE PROBLEMS
5.2. D. INJURIES SLOW DOWN PLAYER’S CAREER
5.3. G. UNEXPECTED DEFEAT FOR CURRENT TABLE LEADERS
5.4. E. TEAM FOCUSED ON GETTING BACK TO THE TOP
5.5. A. DISMISSAL OF THE COACHING TEAM
ZADANIE 6
6.1. At first the narrator kept away from Zumba because she
D. had been discouraged by another type of dance class.
6.2. During one of Alberto Perez’s aerobics classes
A. the trainer had to change the usual music.
6.3. During her first Zumba class, the speaker
C. discovered something surprising about herself.
6.4. The speaker likes Zumba because
B. she finds the classes very relaxing.
6.5. The speaker wants to
C. share her experience of a new fitness routine
ROZUMIENIE PISANEGO TEKSTU I ROZPOZNAWANIE STRUKTUR LEKSYKALNO-GRAMATYCZNYCH
ZADANIE 7
7.1. Dr. Garcia called the narrator to
C. persuade the narrator to take on Robert Oliver’s case
7.2. The artist arrested in the National Gallery
A. did not justify his behaviour in any way
7.3. What was the narrator’s reaction to Dr. Garcia’s request?
A. He got slightly suspicious but eventually agreed.
7.4. After graduating from Columbia, the narrator
D. set off on a trip financed by his parents.
7.5. Which sentence is true about the narrator’s visit to the Greek museum?
B. The statue the narrator drew had been buried underground for some time.
ZADANIE 8
8.1. E The latter group is comprised of venture multimillionaires with years of experience in evaluating products.
8.2. B They are also required to specify the amount of money they want to receive from the dragons.
8.3. F This can lead to the contestant receiving multiple financial backing, with the benefit of a broader range of expertise.
8.4. D Strangely enough, Dragons’ Den failures need not always be failures outside the show.
ZADANIE 9
9.1. C. is being called
9.2. D. fortune
9.3. A. in
9.4. B. former
9.5. C. Although
9.6. D. must have been
CZYTAJ TAKŻE:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?