Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Śmiertelne wypadki motocyklistów na Lubelszczyźnie (STATYSTYKI)

Agnieszka Kasperska
W ubiegłym roku w całej Polsce doszło do 2368 wypadków z udziałem motocykli
W ubiegłym roku w całej Polsce doszło do 2368 wypadków z udziałem motocykli Archiwum Polskapresse
Dwóch motocyklistów zginęło w ubiegłym tygodniu na drogach Lubelszczyzny. Tych tragedii można było uniknąć. W ubiegłą niedzielę w Wólce Abramowickiej zginął 22-letni motocyklista, mieszkaniec gminy Głusk. Ze wstępnych ustaleń policji wynika, że kierowca osobowego renaulta jadącą w kierunku Biłgoraja skręcał w lewo. Podczas wykonywania tego manewru nie udzielił pierwszeństwa motocykliście.

Z kolei we wtorek w Kłoczewie przy ulicy Długiej motocyklista jadący w kierunku centrum zderzył się ze skręcającym w lewo, w drogę podporządkowaną, jadącym w przeciwnym kierunku volkswagenem. 30-letni motocyklista, mieszkaniec województwa mazowieckiego, zginął na miejscu.

Policjanci apelują o rozwagę i szczególną ostrożność podczas poruszania się po drodze. Podkreślają, że brawura, nadmierna prędkość i nieostrożność kierujących to główne przyczyny zdarzeń drogowych.

249 motocyklistów poniosło śmierć w ub.r. w wypadkach na polskich drogach

- Błędy popełniają zarówno kierowcy samochodów, jak i motocykliści - tłumaczy nadinspektor Arkadiusz Kalita z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Lublinie. - Kierowcy zbyt rzadko patrzą we wsteczne lusterka, nie zwracając uwagi na to, czy tuż za nimi nie jedzie motocykl. Nawet jeśli go zobaczą, mają trudności z oceną sytuacji. Często mają wrażenie, że motor jest jeszcze daleko i zdążą skręcić. Jednak zanim wykonają manewr, dochodzi do zderzenia.

Kierowcy zbyt późno również włączają kierunkowskazy. - Robią to już w momencie skrętu. Tymczasem taki zamiar musi być sygnalizowany odpowiednio wcześniej - podkreśla Arkadiusz Kalita. - Inaczej inni uczestnicy ruchu nie mają czasu na zareagowanie.

Motocykliści natomiast powinni częściej patrzeć na swój prędkościomierz i dostosowywać prędkość do istniejących ograniczeń. - Co bardzo ważne, motocykliści muszą też brać pod uwagę stan dróg, po jakich się poruszają - dodaje nadinspektor Arkadiusz Kalita. - Zupełnie inaczej jeździ się przecież motorem po drodze suchej niż mokrej, dziurawej niż świeżo wyremontowanej. Trzeba i na to brać poprawkę.

W ubiegłym roku w całej Polsce doszło do 2368 wypadków z udziałem motocykli. Zginęło w nich 249 motocyklistów oraz ich 12 pasażerów. W ciągu dwunastu miesięcy rannych zostało 1889 motocyklistów.

A jak Wy uważacie - czy motocykliści mogą czuć się bezpiecznie na naszych drogach?

Możesz wiedzieć więcej! Za to warto zapłacić: Raporty, analizy, gorące tematy

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski