Menu Region

Z historii Lublina: Sprawdzili, którędy ikarus nie pojedzie

Z historii Lublina: Sprawdzili, którędy ikarus nie pojedzie

Data dodania: Ostatnia aktualizacja:

Kurier Lubelski

Witold Michalak

5Komentarzy Prześlij Drukuj
Z historii Lublina: Sprawdzili, którędy ikarus nie pojedzie Z historii Lublina: Sprawdzili, którędy ikarus nie pojedzie

Z historii Lublina: Sprawdzili, którędy ikarus nie pojedzie (© Archiwum)

MPK szykuje się na przyjęcie pierwszych przegubowych ikarusów. Długie autobusy wymagały stworzenia specjalnych warunków obsługi.
DAWNY LUBLIN - czytaj nasz serwis specjalny i oglądaj stare zdjęcia

W 1982 r. miejski przewoźnik powiększył swój tabor o przegubowce marki Ikarus. Był to debiut tych pojazdów na ulicach Lublina. Jak się okazało, MPK musiało specjalnie przygotować się do sprowadzenia pojazdów. W połowie czerwca dobiegały już końca wszystkie prace, dzięki którym ikarusy mogły zacząć pracować dla MPK.


W zajezdni na Helenowie wykańczano dwa liczące po 16 metrów długości kanały przeglądowe stworzone specjalnie dla przegubowców. Ponadto po mieście jazdy próbne wykonywał testowy ikarus. Była to okazja nie tylko do zapoznania się ze szczegółami obsługi samochodu. Sprawdzono także, jakie trasy może on pokonywać, a jakie zakręty są dla niego nie do przebrnięcia. Okazało się, że przegubowce nie dadzą rady pokonać m.in. skrzyżowań ul. Puławskiej z Róży Luksemburg (dzisiaj Popiełuszki) i Kosmowskiej z Północną.

MPK wybrało także linie, na jakich będą kursować przegubowce. Po dwa autobusy przydzielono na najbardziej uczęszczane wtedy trasy linii nr 1, 7, 9, 10, 11, 17, 18, 29, 31 i 39. Przegubowce miały kursować jedynie w godzinach szczytu.

Możesz wiedzieć więcej! Za to warto zapłacić: Raporty, analizy, gorące tematy


Reklama
5

Komentarze

zwiń wszystkie wątki najnowsze najstarsze

Dodajesz jako: Gość

Ilość znaków do wpisania:

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

zaloguj się

31

0 / 0

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

busfan (gość)  •

Hehe, nie wiem kiedy 31 było 'najbardziej uczęszczaną trasą' Ikarusa to na niej jakoś sobie nie przypominam... Pustą Peerę za to, jak najbardziej.

odpowiedzi (0)

skomentuj

stare zdjęcia

+15 / -15

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Mateusz (gość)  •

Stare i nie tylko zdjęcia Ikarusów można znaleźć:
http://ltek.pl/galeria/index.php?cat=261
oraz
http://ltek.pl/galeria/index.php?cat=260

odpowiedzi (0)

skomentuj

Dobre sobie!

+34 / -27

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Olo (gość)  •

Jeśli nie dały rady pokonać wspomnianych skrzyżowań, to jakim cudem kursowały dawniej na liniach 13 i 29. Sam nimi jeździłem w latach 80'. Kto wam napisał ten artykuł?

skomentuj

do olo

+14 / -5

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

czytacz (gość)  •


artykuł napisał znany pseudo dziennikarzyna - zna się na ikarusach ,lotnisku, psach , wypadkach i innych "ważnych" dziedzinach naszego codziennego życia

odpowiedzi (0)

skomentuj

Historia

+37 / -28

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

Reporterek (gość)  •

Fajnie, że przytaczacie historyczne artykuły na temat komunikacji. Przyjemniej się je czyta od wypocin red. Smagi z DW.

odpowiedzi (0)

skomentuj
Reklama
Reklama