DAWNY LUBLIN - czytaj nasz serwis specjalny i oglądaj stare zdjęcia
W 1982 r. miejski przewoźnik powiększył swój tabor o przegubowce marki Ikarus. Był to debiut tych pojazdów na ulicach Lublina. Jak się okazało, MPK musiało specjalnie przygotować się do sprowadzenia pojazdów. W połowie czerwca dobiegały już końca wszystkie prace, dzięki którym ikarusy mogły zacząć pracować dla MPK.
W zajezdni na Helenowie wykańczano dwa liczące po 16 metrów długości kanały przeglądowe stworzone specjalnie dla przegubowców. Ponadto po mieście jazdy próbne wykonywał testowy ikarus. Była to okazja nie tylko do zapoznania się ze szczegółami obsługi samochodu. Sprawdzono także, jakie trasy może on pokonywać, a jakie zakręty są dla niego nie do przebrnięcia. Okazało się, że przegubowce nie dadzą rady pokonać m.in. skrzyżowań ul. Puławskiej z Róży Luksemburg (dzisiaj Popiełuszki) i Kosmowskiej z Północną.
MPK wybrało także linie, na jakich będą kursować przegubowce. Po dwa autobusy przydzielono na najbardziej uczęszczane wtedy trasy linii nr 1, 7, 9, 10, 11, 17, 18, 29, 31 i 39. Przegubowce miały kursować jedynie w godzinach szczytu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?