Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lubelski tygrys

Barbara Majewska
Tak wygląda auto, które dostało homologację na wszystkie kraje świata.
Tak wygląda auto, które dostało homologację na wszystkie kraje świata. Fot. Archiwum Warfamy
Piętnastu lubelskich inżynierów pracujących dla firmy Pol-Mot Warfama w ciągu ośmiu miesięcy dostosowało chińskie auto grand tiger do norm obowiązujących w przemyśle motoryzacyjnym. Dzięki temu pick-up marki ZXAuto będzie można sprzedawać na całym świecie. Jest szansa na produkcję samochodu w Lublinie.

Prace nad przystosowaniem grand tigera do surowych dyrektyw Unii Europejskiej prowadzono w fabryce przy ul. Mełgiewskiej. Zajmowali się tym wysoko kwalifikowani byli pracownicy Daewoo i Intralla. Firma Pol-Mot Warfama ma siedzibę w Dobrym Mieście w woj. warmińsko-mazurskim.

- Wszystkie przeróbki, w tym zmiana zabudowy i silnika oraz testy i badania, prowadzone były przez naszą ekipę - podkreśla Jan Wielgus, członek zarządu Pol-Mot Warfama, dyrektor oddziału w Lublinie.

Chiński pick-up marki ZXAuto świadectwo homologacji otrzymał w ubiegłym tygodniu. Lubelskim inżynierom, jako pierwszym w Polsce i jednym z pierwszych w Europie, udało się uzyskać taką dokumentację na samochód pochodzący z Chin.

Produkcja grand tigerów być może prowadzona będzie w Lublinie, ale decyzja jeszcze nie zapadła.

- Rozważamy taką możliwość - ujawnił Kurierowi Mariusz Lewandowski, rzecznik prasowy Pol-Mot Warfama. - Trwają właśnie rozmowy na temat dalszych losów tigera. Musimy przy tym pamiętać, że sytuacja rynkowa jest teraz zupełnie inna niż przed rokiem, kiedy zaczynaliśmy prace w lubelskim ośrodku - dodaje rzecznik Lewandowski.

Tiger przerobiony w Lublinie to samochód z podwójną kabiną oraz przestrzenią ładunkową. Ma napęd na 4 koła, z możliwością odłączenia przedniej osi. Wyposażono go w silnik diesla hyundai D4CB o pojemności 2,5 l, spełniający surową normę Euro IV. Auto w standardzie będzie wyposażone m.in. w system ABS i EBD, klimatyzację, elektryczne szyby, centralny zamek oraz radio z CD. Pick-up formalnie jest autem ciężarowym, więc firmy będą mogły dokonać pełnego odliczenia podatku VAT.

To nie jedyna inwestycja Pol-Mot Warfama w Lublinie. W ośrodku badawczo-rozwojowym pracownicy lubelskiego oddziału pracują teraz nad ciągnikiem 904S z silnikiem perkinsa.

- Przygotowujemy właśnie dokumentację na zabudowę silnika - informuje Jan Wielgus.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski