Budowa ma kosztować 39 962 700 zł. Budimex zaoferował też gwarancje na wykonane roboty przez okres pięciu lat. Warszawska spółka pokonała 16 innych firm. Oferty wahały się od 39,9 do 50,9 mln zł. Sam ratusz był gotów wydać na inwestycje nawet 59,5 mln zł.
- Zaoszczędzimy na pracach prawie 20 mln zł - wyliczała Marzena Szczepańska.
Zajezdnia powstanie na 3,7-hektarowej działce u zbiegu ul. Grygowej i Pancerniaków. Mają tam stanąć dwa budynki: administracyjny oraz hala naprawcza, dwie wiaty, gdzie będą parkowały trolejbusy. Zbudowana zostanie także trakcja umożliwiająca dojazd do zajezdni od ul. Grygowej. Baza będzie przystosowana do obsługi 100 trolejbusów oraz 25 pojazdów zaplecza technicznego.- Chcemy aby Budimex wszedł na plac budowy na przełomie czerwca i lipca - deklarowała Szczepańska.
Zajezdnia ma być gotowa najpóźniej pod koniec listopada 2015 roku. Obiekt przy Grygowej będzie jedyną bazą dla trolejbusów w Lublinie. Obecna, na Helenowie, ma zostać zlikwidowana. Działkę przy al. Kraśnickiej, na której się znajduje , magistrat planuje sprzedać. Ma plan, by stanęły tam biurowce.
Budimex to firma, która w ostatnim czasie najczęściej wygrywa miejskie przetargi na duże inwestycje. Wartość już zrealizowanych lub wykonywanych robót sięga 624 mln zł. Firma wybudowała przedłużenie ul. Mełgiewskiej (125 mln zł). Buduje przedłużenie al. Solidarności (319 mln zł), infrastrukturę techniczną na terenie podstrefy ekonomicznej na Felinie (40 mln zł), stadion miejski przy ul. Krochamalnej (140 mln zł).
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?