- To najtrudniejszy etap prac. Powstają tak naprawdę fundamenty przyszłej drogi - przekonywał Sebastian Kijas, inżynier kontraktu.
Chodzi o budowę trasy ekspresowej S17. Na terenie woj. lubelskiego roboty obejmują ponad 33 kilometry arterii. Prace są podzielone na dwa odcinki. Od węzła Kurów Zachód do węzła Skrudki - długości 13 km, koszt 270,9 mln zł - prace wykonuje Mota Engil. - Codziennie mam na placu budowy 150 - 160 osób - wyliczał Michał Żyśko z Mota Engil.
Na tym odcinku prowadzone są prace związane z usuwaniem żyznej warstwy gleby, usuwaniem kolizji z sieciami podziemnymi. To zakres robót podobny do tego wykonywanego na kolejnym odcinku - 20,3 km (608,8 mln zł) - od węzła Skrudki do granic woj. lubelskiego.
- Może to jeszcze nie wygląda efektownie, ale za pół roku widać będzie postępy - przekonywał Marcin Kanicki z PORR Polska Infrastructure.
Odcinek realizowany przez PORR obejmuje też budowę obwodnicy Ryk. Będzie ona przebiegała po wschodniej stronie miasta.
- Powstaną trzy węzły drogowe: Ryki Północ, Ryki Południe, Skrudki. Ponadto 27 obiektów inżynierskich, m.in. mosty, wiadukty, przejścia dla zwierząt - wyliczał Kanicki.
Budowa S17 ma kosztować prawie 3,2 mld zł. Same roboty drogowe pochłoną 2,4 mld zł. Nowa droga, co jest nowością na terenie Lubelszczyzny, będzie wykonana z betonu.
- Podobnie jak autostrada A4. Droga o takiej nawierzchni jest mniej podatna na deformacje - wskazywał Kijas.
Trasa będzie miała dwie jezdnie. Na terenie woj. mazowieckiego ekspresówka będzie przebiegała po obecnym śladzie „siedemnastki”, na terenie woj. lubelskiego będzie miała zupełnie nowy przebieg.
Trasa ominie po nowym śladzie Gończyce, Trojanów, Niwę Babicką, Ryki i Moszczankę.
Obecnie prace trwają na czterech z siedmiu odcinków. Chodzi o fragment między Kurowem a Garwolinem. - Powinniśmy nim pojechać w połowie 2019 r. Pozostały odcinek - do Wiązownej, wraz z obwodnicą Kołbieli - ma być gotowy w drugiej połowie 2019 r. - mówił Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału GDDKiA.
S19 do budowy
19 firm zostało zaproszonych w czwartek do składania ofert na zaprojektowanie i budowę fragmentu S19 od końca zachodniej obwodnicy Lublina do Kraśnika. Inwestycja jest podzielona na trzy etapy: Lublin - Niedrzwica Duża (ok. 12 km), Niedrzwica Duża - Kraśnik Północ (ok. 20 km) oraz Kraśnik Północ - Kraśnik Południe (ok. 10 km).
Przedłużają się prace przy przebudowie placu Litewskiego. Kiedy otwarcie?
Oświadczenia majątkowe posłów. Zobacz ile posiadają i co kupują parlamentarzyści
Deptak w Lublinie do remontu. Wiemy na co zgodził się konserwator
Jesteśmy też w serwisie INSTAGRAM. Obserwuj nas!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?