Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trasa Zielona stoi w korku. Przez złe oprogramowanie

Artur Jurkowski
Korki na skrzyżowaniu ul. Lubelskiego Lipca ‘80 z al. Piłsudskiego. Źle zaprogramowano sygnalizację. Do końca tygodnia ma być lepiej
Korki na skrzyżowaniu ul. Lubelskiego Lipca ‘80 z al. Piłsudskiego. Źle zaprogramowano sygnalizację. Do końca tygodnia ma być lepiej Anna Kurkiewicz
Horror - alarmują kierowcy. Przez źle działającą sygnalizację, jadący ul. Lubelskiego Lipca ‘80 tracą czas i nerwy. Wszystko przez złe oprogramowanie.

- Jeszcze parę dni temu przejeżdżałam bez większych problemów Trasą Zieloną. Teraz muszę spędzać w korku ponad pół godziny - narzeka pani Monika, nasza Czytelniczka.

Wszystko przez sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z ul. Lubelskiego Lipca ‘80. A w zasadzie częstotliwość zmian świateł.

- Do tej pory na tych światłach ruch odbywał się w miarę płynnie, jednorazowo przejeżdżało kilkanaście aut. Obecnie jednak możliwość przejazdu mają jedynie trzy samochody. Czas oczekiwania na czerwonym świetle jest niewspółmiernie długi w stosunku do światła zielonego - opisuje Mirosława, która często jeździ tą trasą. Efekt? Kierowcy tkwią w olbrzymich korkach. W godzinach porannych sznur samochodów jadących nowo wybudowanym odcinkiem Trasy Zielonej sięga ul. Stadionowej.

Po południu sytuacja się odwraca. - Wówczas kierowcy jadący od strony al. Unii Lubelskiej płynnie przejeżdżają odcinek od Gali do skrzyżowania z al. Piłsudskiego, natomiast od skrzyżowania Stadionowa - Lubelskiego Lipca ‘80 tworzy się gigantyczny korek, zarówno na ul. Lubelskiego Lipca ‘80, jak i na ul. Krochmalnej, który sięga do siedziby Pszczółki - wskazuje Czytelniczka.

Kierowcy tracą czas i przeklinają. Ale nie tylko oni. W korkach tkwią też pojazdy komunikacji miejskiej.

- W ostatnich dniach, w godzinach porannego i popołudniowego szczytu, odnotowaliśmy zwiększony czas przejazdu autobusów i trolejbusów na odcinku od ul. Stadionowej do skrzyżowania ul. Lubelskiego Lipca ‘80 z al. Piłsudskiego. Opóźnienia sięgają średnio do 10 minut - przyznaje Justyna Góźdź, rzeczniczka ZTM Lublin.

Skąd problem? - Zastosowano niewłaściwe oprogramowanie podczas przebudowy sygnalizacji świetlnej. Mówiąc w uproszeniu: priorytet w ruchu uzyskały auta skręcające z Trasy Zielonej w kierunku pl. Bychawskiego, czyli nie uwzględniono nowej sytuacji, która powstała po wybudowaniu fragmentu ul. Lubelskiego Lipca ‘80 - tłumaczy Karol Kieliszek z biura prasowego ratusza.

Ratusz już zażądał od firmy, która przebudowywała sygnalizację, aby ją naprawiła.

- To niedopuszczalne, aby działała w ten sposób. Przecież w ostatnim czasie nie nastąpiło nic, co wskazywałoby, aby natężenie ruchu zwiększyło się tam dwu- czy trzykrotnie, co mogłoby tłumaczyć wydłużenie czasu potrzebnego na pokonanie tego skrzyżowania - twierdzi Karol Kieliszek.

Kiedy sytuacja się poprawi? - Najpóźniej do końca tego tygodnia - zapewnia Kieliszek.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski