Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

GDDKiA wybrała ofertę na budowę drogi S12 między Dorohuczą a Chełmem

Anna Paszkowska
Anna Paszkowska
Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad rozstrzygnęła przetarg na budowę drogi ekspresowej S12 między Dorohuczą a Chełmem. Podpisanie umowy zostało zaplanowane na połowę tego roku.

- W przetargu na wyłonienie wykonawcy tego odcinka wpłynęło 10 ofert. Osiem z nich zmieściło się w naszym budżecie, który wynosił 957,7 mln zł. Najkorzystniejszą ofertę na kwotę ok. 760 mln zł, złożyła firma Stecol Corporation - poinformowała w komunikacie GDDKiA.

Jak będzie wyglądać inwestycja?

W ramach inwestycji ma zostać wykonany odcinek Dorohucza - Chełm Zachód, który będzie liczył 22,5 km. Początek zaplanowany jest w miejscowości Chojno Nowe Drugie. GDDKiA podała, że trasa ma przebiegać śladem wzdłuż DK12. W Tytusie ekspresówka przetnie DK12 i od południowej strony ominie Stołpie, gdzie zaplanowana jest budowa Miejsca Obsługi Podróżnych. Droga połączy się z obwodnicą Chełma na węźle Chełm Zachód. W ramach inwestycji powstanie m.in. mostu, 14 wiaduktów oraz czterech przejść dla zwierząt. Powstanie też węzeł drogowy Siedliszcze.

- Droga ekspresowa S12 między Piaskami a przejściem granicznym w Dorohusku będzie liczyć ok. 75 km. W całości przebiegać będzie po nowym śladzie, przecinając obszary rolnicze oraz omijając tereny wysoce zurbanizowane i cenne przyrodniczo. W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga, po dwa pasy w każdym kierunku oraz drogi do obsługi ruchu lokalnego – przypomina GDDKiA.

W przypadku obwodnicy Chełma o długości 13,6 km Lubelski Urząd Wojewódzki prowadzi postępowanie dotyczące pozwolenia na budowę. Uzyskanie decyzji pozwoli wykonawcy na rozpoczęcie prac w terenie.

Zostały tez już wybrane oferty na wyłonienie wykonawców odcinków Piaski - Dorohucza oraz Chełm - Dorohusk.

- Z pierwotnych planów, po wykonaniu badań geologicznych, wyłączyliśmy fragment o długości ok. 5,7 km na połączeniu zakładanych wcześniej dwóch odcinków realizacyjnych. W rejonie planowanego węzła Dorohucza, pod warstwą ziemi, stwierdzono bowiem występowanie odpadów przemysłowych. W związku z tym podjęliśmy decyzję o ominięciu składowiska - poinformowała GDDKiA.

Powoduje to zmianę trasy między Pełczynem a miejscowością Chojno Nowe i opracowaniem nowego wariantu i uzyskaniem decyzji środowiskowej. To najkrótsza droga do realizacji fragmentu trasy i połączenia go z innymi odcinkami. Obecnie trwa przetarg na wyłonienie wykonawcy dokumentacji projektowej dla tej części trasy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski