Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jakie czekają nas zmiany na mapie trolejbusowych połączeń w Lublinie

Małgorzata Szlachetka
Nowa pętla trolejbusowa przy ul. Abramowickiej jest obecnie około kilometra dalej od poprzedniej
Nowa pętla trolejbusowa przy ul. Abramowickiej jest obecnie około kilometra dalej od poprzedniej Jacek Babicz
Jesienią w istniejący układ komunikacyjny zostanie włączony nowy odcinek trakcji trolejbusowej, wybudowanej za unijne pieniądze. Linia 154. Budowa nowej trakcji trolejbusowej jest praktycznie zakończona, ale dopiero do 2015 roku planowane jest włączenie jej w całości do "krwiobiegu" miejskiej komunikacji.

Największą nowością wydaje się powrót linii trolejbusowej nr 154, która połączy ulicę Chodźki z LSM. Zarząd Transportu Miejskiego podaje, że prawdopodobnie zostanie uruchomiona w październiku br. Otwarcie linii nr 154 poprzedzą planowane na wrzesień, konsultacje społeczne prowadzone z radami dzielnic.

- Z pewnością poprzemy ten pomysł, bo taka linia jest bardzo potrzebna. Na pewno chętnie skorzystają z niej studenci Uniwersytetu Medycznego, ale też osoby odwiedzające okoliczne szpitale - nie ma wątpliwości Lucyna Więcierzewska, przewodnicząca Rady Dzielnicy Czechów Północny.

ZTM Lublin na razie nie podaje szczegółowego przebiegu tej linii. Najprawdopodobniej będzie prowadzić przez ulice: Unii Lubelskiej i Podzamcze.

- Przebieg nowej linii łączącej ulicę Chodźki z dzielnicą LSM ma nawiązywać do funkcjonującej do 1994 roku linii nr 154. Jednak dokładny przebieg trasy będzie dopiero przedmiotem konsultacji - zastrzega Justyna Góźdź, rzeczniczka Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.

Jednocześnie dodaje, że wszystkie nowe odcinki trakcji trolejbusowej zostaną uruchomione dopiero w 2015 roku. To jest również rok, do którego do Lublina mają dotrzeć wszystkie trolejbusy zakupione z unijnego projektu "Zintegrowany System Miejskiego Transportu Publicznego w Lublinie". Po mieście jeździ 31 z nich, docelowo będzie ich w sumie 70.

Na razie oddawane są do użytku pojedyncze odcinki "unijnej" trakcji, na przykład od 28 czerwca trasy linii trolejbusowych nr: 151, 152 i 160 zostały wydłużone do nowej pętli przy ul. Powojowej, tzw. pętli Szymonowica. Z kolei do pętli na Felinie nadal dojeżdżają trolejbusy z napędem hybrydowym, na którym mogą przejechać do 5 kilometrów. Powód? Nowa trakcja trolejbusowa wybudowana w tym miejscu nie została jeszcze podłączona do prądu. O tym problemie pisaliśmy w Kurierze już w listopadzie ubiegłego roku.

ZTM w Lublinie nie zna też terminu, w którym zostanie oddana do użytku trakcja na nowym odcinku Jana Pawła II.
- Trolejbusy wymagają szerszego układu połączeń - podkreśla Justyna Góźdź.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski