Pod koniec XIX wieku zakład przejął Emil Plage, a później do spółki wszedł Teofil Laśkiewicz. W 1925 r. w Zakładach Mechanicznych Plagego i Laśkiewicza powstał dział karoserii, w którym rozpoczęto produkcję nad-wozi samochodów. Wykorzystując popyt na rynku, fabryka wypuszczała do sprzedaży pojazdy osobowe i autobusy. W bogatej ofercie zakładu znalazły się między innymi takie osobowe auta, jak jak buick, auburu, hotchkiss oraz tzw. fałszywy kabriolet na podwoziu chryslera imperiala. Tym ostatnim jeździli najzamożniejsi, np. ordynat Konstanty Zamoyski. Jeśli chodzi o produkcję autobusów, to w tym przypadku lubelska fabryka korzystała z licencji na pojazdy marki Saurer, Somua oraz Ursus. Firma produkowała także ciężarówki Ursus A.
W kolejnych częściach kolekcji zaprezentujemy najbardziej znane wyroby z zakładów Plagego i Laśkiewicza, czyli samoloty. Ich omawianie zaczniemy już w najbliższą sobotę.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?