Jakub Wacławek z firmy Are przypomniał, że lotnisko będzie miało 2,5 km pasa startowego. - Istotne jest, że nasz projekt daje możliwość późniejszej rozbudowy. Ważny element to też szynobus, który wjedzie w głąb terminalu i będzie stanowił najlepsze połączenie Lublina z portem - tłumaczył Wacławek. Za pracę konsorcjum dostało prawie 13 mln zł.
Jeszcze w tym tygodniu spół-ka PLL zamierza złożyć wniosek o decyzję środowiskową dla lotniska. Jest ona niezbędna do rozpoczęcia budowy. Na wydanie trzeba czekać 150 dni. - W czasie oczekiwania na decyzję - do listopada - chcemy ogłosić i rozstrzygnąć przetarg na wykonawcę inwestycji - poinformował Grzegorz Muszyński, prezes PLL, który niechętnie mówił o planowanych kosztach inwestycji. - Kosztorys ma być gotowy w lipcu, wtedy będzie można rozmawiać o szczegółach. Zakładamy, że górna granica to 400 mln zł - stwierdził prezes Muszyński.
Inwestycja ma być gotowa do 2012 r. Kończą się wykupy gruntów pod inwestycję. - Trze-ba nabyć jeszcze 5 budynków i 10 niezabudowanych działek. Do wyburzenia zostało około 15 budynków - wyliczał Piotr Jankowski, rzecznik PLL.
Jest jeszcze sprawa usunięcia niewybuchów z lasu, gdzie ma powstać lotnisko. Wicemarszałek Jacek Sobczak wnioskował do MON, aby wojsko wykonało zadanie w ramach ćwiczeń. Resort wyraził na to zgodę.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?