Tegoroczny sezon Lubelskiego Roweru Miejskiego ma ruszyć z początkiem kwietnia. Z jednośladów będziemy korzystać na nowych zasadach. Ratusz przedstawił je w środę (20 stycznia). Zostały ujęte w przetargu, który ma wyłonić nowego operatora LRM.
– Lubelski Rower Miejski zajmuje ważne miejsce wśród usług, które miasto świadczy na rzecz swoich mieszkańców, dlatego podejmujemy działania związane z jego kontynuacją i rozwojem. Przede wszystkim chcemy podnieść standard systemu i zwiększyć jego konkurencyjność. Przyjęte założenia mają utrzymać popularność, jaką cieszył się system w latach ubiegłych – przekonuje Artur Szymczyk, z-ca prezydenta Lublina.
W 2020 r. lublinianie mieli do dyspozycji 911 rowerów i 93 stacje samoobsługowe. - Flota Lubelskiego Roweru Miejskiego zostanie odrobinę zmniejszona, ale za to gruntownie przebudowana – zapowiada Justyna Góźdź z biura prasowego ratusza.
Lublinianie w tym roku będą mieli do dyspozycji 700 rowerów z czego 12 dla dzieci.
Nowością będą stacje pasywne. To element systemu tzw. IV generacji. Będzie ich 38. - Rowery już nie będą musiały być wyposażone w elektrozamki, a ich pozostawienie będzie możliwe również w tzw. stacjach pasywnych. Będą oznaczone logiem systemu i w zależności od lokalizacji uzupełnione stojakami lub poziomym wytyczeniem konturu miejsca wypożyczenia/zwrotu – opisuje Góźdź.
Pojawi się nowy „tryb parking”. Rower będzie można pozostawić poza stacją (ale nie dłużej niż na godzinę) jeśli będziemy kontynuować jazdę. Będzie to usługa płatna: 50 gr lub 1 zł za godzinę. - To opcja szczególnie przydatna choćby dla osób robiących zakupy – unikną one konieczności cofania się po rower do stacji, bo będzie on na nich czekał – wyjaśnia Góźdź.
Kolejna nowość to abonament. Ratusz proponuje trzy rodzaje: miesięczny w cenie 20 zł, który pozwoli korzystać z jednośladów przez 25 godzin (naliczanie minutowe); kwartalny: cena - 55 zł, czas jazdy – 75 godzin i na cały sezon (kwiecień – październik): cena - 125 zł, liczba godzin - 175.
Osoby, które nie będą miały karnetów zapłacą za korzystanie z roweru w momencie jego wypożyczenia. Pierwsze 30 min. jazdy będzie kosztować 1 zł, kolejne pół godziny – 50 gr. Każda następna rozpoczęta godzina to wydatek 1 zł.
Posiadacze Lubelskiej Karty Miejskiej będą płacić połowę podstawowych stawek.
Z rowerów będzie można korzystać przez cały rok. W okresie zimowym, czyli od 1 listopada do 1 kwietnia, zostanie w ruchu 210 rowerów
- Lubelski Rower Miejski przejdzie niemal całkowicie na obsługę mobilną. Terminal, choć pozostanie w 20 lokalizacjach, nie będzie już konieczny do rozpoczęcia jazdy rowerem i zakończenia wypożyczenia. Wystarczy aplikacja bądź karta (płatnicza) powiązana z kontem klienta – podkreśla Góźdź.
- Najlepsi lekarze w regionie. Sprawdź ranking specjalistów
- Muzeum Wsi Lubelskiej również zimą ma swój urok. Przekonajcie się sami! Zobacz
- W sobotę w wąwozie Rury tłumy, jak w Zakopanem! Zobacz zdjęcia
- Węże, żółwie, agamy i nie tylko. Oto mieszkańcy lubelskiego Egzotarium. Mamy zdjęcia!
- Pierwsze auta elektryczne pojawiły się długo przed Teslą. Pionierem był Porsche
- Stok narciarski w Lublinie? Tak, kiedyś zjeżdżaliśmy na nartach w centrum miasta
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?