- Obiekt ten przeznaczony jest dla różnego rodzaju wydarzeń, od naukowych poprzez biznesowe, edukacyjne i komercyjne. Chcem,y żeby centrum walczyło o imprezy ponadregionalne, organizowane na najwyższym poziomie - mówi dyrektor Lubelskiego Centrum Konferencyjnego Radosław Dudziński. - Większe imprezy możemy organizować wspólnie z naszymi sąsiadami - Centrum Spotkania Kultur i Teatrem Muzycznym, które dysponują dużymi salami widowiskowymi.
Głównym atutem centrum ma być jego elastyczność, możliwość zorganizowania różnego typu wydarzeń. Większe sale będzie można podzielić, tak by dostosować je do wymagań konferencji. Ponadto będą się tu odbywały obrady sejmiku województwa, konferencje prasowe, telekonferencje, seminaria, warsztaty i szkolenia. Atutem jest też przestronne atrium, piękny widokowy taras, z którego będzie można podziwiać panoramę Lublina i Ogród Saski. Na ostatnim piętrze zlokalizowano miejsce na restaurację, a na parterze przy atrium miejsce na kawiarnię.
Pokoi hotelowych nie ma, ale ich wyszukaniem na potrzeby przyjeżdżających gości zajmie się regionalne convnetion bureau. Takie jednostki posiadają nie tylko duże miasta w kraju, ale także i średnie, np. Bydgoszcz. - Zadaniem tego biura będzie pozyskiwanie wydarzeń ponadregionalnych i międzynarodowych dla całego województwa - mówi dyrektor Dudziński. - Ponadto z doświadczeń innych ośrodków w kraju wynika, że tego typu inwestycje infrastrukturalne pociągają za sobą inne inwestycje: powstają hotele, restauracje, turystyczne. Np w Krakowie równolegle z budową ICE Kraków Congress Centre powstały dwa hotele czterogwiazdkowe. Podobnie było w Katowicach i Gdańsku. W Lublinie też już to się dzieje. Dochodzą do nas informacje o tym, że do Lublina chce wejść Hilton. Powstał hotel Wieniawski.
Budimex zakończył już prace budowlane przy LCK. Trwają odbiory, które mają się zakończyć pod koniec roku. Inwestycja była realizowana z projektu Program Operacyjny Polski Wschodniej. Wartość projektu to ponad 89 mln zł, z czego dofinansowanie z Unii Europejskiej wyniosło 41 mln zł. - Po tym, jak zgłosimy ewentualne usterki generalnemu wykonawcy, rozpocznie się wyposażanie obiektu. Już trwają przetargi na meble, sprzęt audio i urządzenia dodatkowe - wylicza dyrektor Dudziński. - Zakładamy, że z końcem roku odbędą się pierwsze wydarzenia mające na celu przetestowanie funkcjonalności obiektu przed jego uroczystym otwarciem. Ale już teraz prowadzimy rezerwację na 2016 rok. Będziemy też angażowali naukowych i biznesowych ambasadorów naszego województwa, by powalczyli o duże imprezy ponadregionalne.
Stefan Jaworski
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?