Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lubika z problemami. W weekend nie można było kupić biletów przez aplikację mobilną

Jakub Sarek
Jakub Sarek
- Przez dwa dni usiłowałem bezgotówkowo kupić bilet okresowy w aplikacji mobilnej Lubika. Bezskutecznie. Udało mi się dopiero w drodze do pracy już we wtorek - grzmi Czytelnik. Z podobnym problemem borykali się w sylwestrowo-noworoczny weekend także inni użytkownicy. Zarząd Transportu Miejskiego zapewnia, że od 2 stycznia system działa już bez zakłóceń.

- Rozpoczął się nowy miesiąc. Do pracy dojeżdżam codziennie komunikacją miejską. Zawczasu, czyli w niedzielę, chciałem nabyć bilet okresowy w aplikacji Lubika. Podjąłem kilka prób zapłacenia za bilet ze swojego konta bankowego. Nie działała możliwość zakup przez blik i kartę płatniczą. Pojawiał się komunikat: błąd zdalnego serwera. Podobnie było w poniedziałek - mówi Czytelnik.

Lubika z problemami. W weekend nie można było kupić biletów przez aplikację mobilną
nadesłane

I dodaje:

- Bilet okresowy udało mi się opłacić dopiero we wtorek (2 stycznia) w drodze do pracy. Na szczęście nie trafiłem na kontrolę.

Niedogodności czekały w noworoczny weekend także na pasażerów, którzy komunikacją miejską chcieli podróżować przy wykorzystaniu taryfy przystankowej.

- W sylwestra wybrałam się znajomymi na imprezę. Powrót do domu taksówką był nieopłacalny, więc zdecydowaliśmy się na autobus. Z powodu awarii systemu Lubika nie mogliśmy zasilić portmonetki potrzebnej do zakupu "biletu przystankowego". Musieliśmy więc skorzystać z biletów normalnych (cena 15-minutowego biletu tej kategorii wynosi 3 zł, z kolei 40-minutowego - 4 zł - dop. red.), przez co koszt naszej podróży wzrósł - żali się Czytelniczka.

- Przestało działać doładowanie konta w Lubice. Po wpisaniu kwoty "kręci się" kółko w nieskończoność. Nieważne czy blik, karta płatnicza czy bank. Nie pomogło czyszczenie pamięci aplikacji i jej ponowna aktywacja - to z kolei jeden z komentarzy zamieszczonych w sobotę (30 grudnia) na Facebooku Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.

Jak tłumaczy Monika Fisz z ZTM, chwilowa przerwa w dostępie do usługi w systemie Lubika dotyczyła wyłącznie realizacji płatności bezgotówkowych w aplikacji mobilnej Lubika.

- Pozostałe funkcjonalności działały bez zakłóceń. Problem był nam znany – bezpośrednio po zgłoszeniu podjęliśmy się jego rozwiązania wraz z naszymi operatorami zewnętrznymi - wyjaśnia Fisz.

I dodaje:

- Niemniej pasażerowie mieli możliwość doładowania elektronicznej portmonetki bądź zakup biletów okresowych dla aplikacji inną drogą np. za pośrednictwem sklepu www (w zaciszu swojego domu) lub biletomatu – o czym ich informowaliśmy na bieżąco. Od wtorkowego (2 stycznia) poranka system działa bez zakłóceń.

Lubika - czyli system obsługi pasażerów lubelskiej komunikacji miejskiej - funkcjonuje od 1 października 2021 r.

- Wyznaczamy nowe trendy. To jeden z najnowocześniejszych systemów biletowych w kraju i tylko przez skromność nie mówię, że najnowocześniejszy – mówił wówczas Grzegorz Malec, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.

Lubika wprowadziła m.in. taryfę przystankową. W skrócie zakłada ona, że płacimy za tyle przystanków, ile ich przejedziemy. Bilet ten dostępny jest wyłącznie w formie "elektronicznej", nie otrzymamy go "w papierze". Przejechanie jednego przystanku kosztuje 80 gr, dziecięciu – 3,20 zł.

- Od początku działania systemu Lubika zarejestrowanych jest blisko 75 tys. osób w aplikacji mobilnej. Niemniej nie wszyscy są aktywnymi użytkownikami - podaje Monika Fisz.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski