Na billboardach, przystankach autobusowych i w budynkach uczelni pojawią się plakaty ze zdjęciami młodych informatyków i programistów, którzy przekonują: "skończyłem studia w Lublinie, a dziś pracuję w najszybciej rozwijającej się branży w mieście".
- To autentyczni pracownicy lubelskich firm - zapewnia Krzysztof Komorski, zastępca dyrektora Wydziału Strategii i Obsługi Inwestorów lubelskiego ratusza.
Jedną z twarzy kampanii jest Magdalena Książek-Wołyniec, programistka z Lublina. - Studiowałam matematykę ze specjalnością informatyczną. Pracę w zawodzie zaczęłam już na piątym roku studiów - wspomina i przekonuje, że branża IT ma w Lublinie przyszłość. - Firmom opłaca się zakładać tu przedstawicielstwa i przenosić działy IT. Nasze oczekiwania finansowe nie są tak duże, jak w innych miastach, dlatego jesteśmy konkurencyjni - wyjaśnia. - Do tego Lublin kształci wielu specjalistów w tej dziedzinie - dodaje. Obecnie na kierunkach związanych z branżą teleinformatyczną na lubelskich uczelniach studiuje około 2300 osób (przy uwzględnieniu kierunków pokrewnych - 5800 osób).
- Chcemy, by odbiorcy kampanii dostrzegli, że lokalne firmy IT to dobrzy pracodawcy i solidni partnerzy w biznesie - mówi Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.
Projekt pod hasłem "Lubelska Wyżyna IT" realizowany jest we współpracy ze Wschodnim Klastrem ICT. Kampania to łącznie 9 bilbordów i 350 plakatów. Koszt całego przedsięwzięcia wyniósł około 11 tys. zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?