„Sezon Lublin” to akcja organizowana od 2012 r. Chodziło o promowanie Lublina i przyciąganie do miasta turystów. Podczas pierwszych 10 edycji chętni mogli uczestniczyć w darmowych imprezach i wydarzeniach przygotowanych specjalnie z myślą o akcji. Tego roku ich już nie będzie. Akcja zmian zupełnie formułę.
- Porównujemy ją do różnych akcji, które były i są prowadzone przez niektóre duże sieci sklepów wielkopowierzchniowych, gdzie się zbiera naklejki i na koniec można odebrać nagrodę – mówi Marcin Kęćko, dyrektor Biura Rozwoju Turystyki w UM Lublin.
Cel akcji pozostaje bez zmian: chodzi o przyciągnięcie turystów do Lublina.
- Mieszkamy w mieście wyjątkowo pięknym, z wyjątkową historią. W mieście, które ma do opowiedzenia wiele pięknych faktów historycznych, ale również wiele legend – podkreśla Mariusz Banach, z-ca prezydenta Lublina.
- Akcja ma za zadanie promowanie jak najszerszej oferty tego co Lublin oferuje mieszkańcom czy turystom – uzupełnia Kęćko.
Uczestnicy „Sezonu Lublin” otrzymają karnet, w którym będą zbierali naklejki. Te będą rozdawane przez 53 partnerów akcji. Mają być przyznawane w sześciu kategoriach: spacerowicz (np. skorzystanie z oferty PTTK), przybysz (pobyt w hotelu), smakosz (posiłek w restauracji), kustosz (np. wizyta muzeum), atleta (zwiedzanie np. Ogrodu Botanicznego), kolekcjoner (kupienie pamiątki z Lublina).
Za wydanie np. 20 zł w restauracji będzie można dostać 1 punkt. W każdej kategorii będzie można na karnecie umieścić pięć naklejek. Za zabranie 10 naklejek-punktów uczestnik akcji dostanie specjalny kubek (przygotowano ich 400) oraz dyplom z tytułem „Przyjaciela Lublina”. Nagroda za 30 punktów to powerbank (250 sztuk) oraz dyplom „Znawcy Lublina”.
- Nic nie oferujemy za darmo. Uczestnik akcji musi podjąć wysiłek fizyczny np. zwiedzać ale też finansowy, aby zakupić poszczególne elementy akcji. Dopiero wówczas jest nagradzany – mówi Kęćko.
Akcja potrwa do końca października.
W 2021r r. do Lublina przyjechało 367 801 osób. To o 17,72 proc. mniej niż rok wcześniej, kiedy było ich 447 008. Miasto tłumaczy ten spadek głównie ograniczeniami towarzyszącymi pandemii koronowirusa. Dla porównania „przed pandemią”, czyli w 2019 r. do Lublin przyjechało 661 001 osób.
44 proc. spośród tych, którzy w 2021 r. przybili do Lublina zdecydowało się na jednodniowy pobyt.
W 2019 r. turysta, a więc osoba nocująca, wydał w Lublinie 696 zł, z czego 20 proc. przeznaczył na gastronomię. Osoby, która gościła w Lublinie jedne dzień (czyli odwiedzający) wydały średnio 120 zł (55 proc. na gastronomię).
- Kibice Motoru byli na Narodowym. Mamy zdjęcia z Grand Prix
- Lublin: Za nami jubileuszowa - 25. edycja Nocy Muzeów. [ZOBACZ ZDJĘCIA]
- Pod Auchan przy ul. Chodźki polała się „krew”
- "Defender Europe 22" - zobacz ćwiczenia wojsk NATO pod Dęblinem
- Juliusz Machulski został honorowym obywatelem Lublina
- Spacer z Małą Amal. 3,5-metrowa marionetka przeszła ulicami Lublina [ZDJĘCIA]
Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?