Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Lublin chce przyciągnąć turystów. Skorzysta z wzorów przetestowanych przez … sklepy wielkopowierzchniowe

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Łukasz Kaczanowski/archiwum
Zamiast darmowych imprez i wydarzeń, w których mogą uczestniczyć lublinianie i turyści, będzie zbieranie punktów, za które mają być rozdawane nagrody m.in. powerbanki. „Sezon Lublin” zmienia radykalnie swoją formułę. Akcja zacznie się 1 czerwca i potrwa pięć miesięcy.

„Sezon Lublin” to akcja organizowana od 2012 r. Chodziło o promowanie Lublina i przyciąganie do miasta turystów. Podczas pierwszych 10 edycji chętni mogli uczestniczyć w darmowych imprezach i wydarzeniach przygotowanych specjalnie z myślą o akcji. Tego roku ich już nie będzie. Akcja zmian zupełnie formułę.

- Porównujemy ją do różnych akcji, które były i są prowadzone przez niektóre duże sieci sklepów wielkopowierzchniowych, gdzie się zbiera naklejki i na koniec można odebrać nagrodę – mówi Marcin Kęćko, dyrektor Biura Rozwoju Turystyki w UM Lublin.

Cel akcji pozostaje bez zmian: chodzi o przyciągnięcie turystów do Lublina.

- Mieszkamy w mieście wyjątkowo pięknym, z wyjątkową historią. W mieście, które ma do opowiedzenia wiele pięknych faktów historycznych, ale również wiele legend – podkreśla Mariusz Banach, z-ca prezydenta Lublina.

- Akcja ma za zadanie promowanie jak najszerszej oferty tego co Lublin oferuje mieszkańcom czy turystom – uzupełnia Kęćko.

Uczestnicy „Sezonu Lublin” otrzymają karnet, w którym będą zbierali naklejki. Te będą rozdawane przez 53 partnerów akcji. Mają być przyznawane w sześciu kategoriach: spacerowicz (np. skorzystanie z oferty PTTK), przybysz (pobyt w hotelu), smakosz (posiłek w restauracji), kustosz (np. wizyta muzeum), atleta (zwiedzanie np. Ogrodu Botanicznego), kolekcjoner (kupienie pamiątki z Lublina).

Za wydanie np. 20 zł w restauracji będzie można dostać 1 punkt. W każdej kategorii będzie można na karnecie umieścić pięć naklejek. Za zabranie 10 naklejek-punktów uczestnik akcji dostanie specjalny kubek (przygotowano ich 400) oraz dyplom z tytułem „Przyjaciela Lublina”. Nagroda za 30 punktów to powerbank (250 sztuk) oraz dyplom „Znawcy Lublina”.

- Nic nie oferujemy za darmo. Uczestnik akcji musi podjąć wysiłek fizyczny np. zwiedzać ale też finansowy, aby zakupić poszczególne elementy akcji. Dopiero wówczas jest nagradzany – mówi Kęćko.

Akcja potrwa do końca października.

W 2021r r. do Lublina przyjechało 367 801 osób. To o 17,72 proc. mniej niż rok wcześniej, kiedy było ich 447 008. Miasto tłumaczy ten spadek głównie ograniczeniami towarzyszącymi pandemii koronowirusa. Dla porównania „przed pandemią”, czyli w 2019 r. do Lublin przyjechało 661 001 osób.

44 proc. spośród tych, którzy w 2021 r. przybili do Lublina zdecydowało się na jednodniowy pobyt.

W 2019 r. turysta, a więc osoba nocująca, wydał w Lublinie 696 zł, z czego 20 proc. przeznaczył na gastronomię. Osoby, która gościła w Lublinie jedne dzień (czyli odwiedzający) wydały średnio 120 zł (55 proc. na gastronomię).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski