Agnieszka Kałakucka, szefowa zespołu nauczycieli matematyki i fizyki w ZS nr 1 : - Pomysł na wprowadzenie w życie tego rozwiązania nie wziął się z powietrza. Przez lata obserwowaliśmy, jak zachowanie młodzieży na lekcjach zmienie się w zależności od pory dnia - wyjaśnia. - Po południu, po 6-7 godzinach lekcyjnych uczniowie są znużeni, zmęczeni, słabiej przyswajają wiedzę. Lekcje matematyki prowadzone przed południem były skuteczniejsze - mówi. - Dlatego postanowiliśmy, że plan lekcji na ten rok szkolny ułożymy tak, by lekcje matematyki odbywały się jak najwcześniej.
- Mamy po 8 lekcji dziennie - opowiadają uczniowie klasy trzeciej technikum informatycznego w ZS nr 1. - Na ósmej lekcyjnej rzeczywiście myśli się gorzej niż na drugiej czy trzeciej. To dobrze, że matematyki nie mamy tak późno.
- Naukowcy potwierdzają, że wypoczęty mózg lepiej przyswaja wiedzę - mówi Ewa Narecka, dyr. Poradni Pedagogiczno-Psychologicznej nr 3 w Lublinie. - Przesunięcie lekcji matematyki na godziny przedpołudniowie może rzeczywiście przynieść pozytywne efekty.
- Zauważyliśmy, że w kilku klasach poprawiły się oceny z tego przedmiotu - mówi Agnieszka Kałakucka. - Choć oczywiście nie możemy stwierdzić na 100 proc., że to zasługa wprowadzenia przez nas tego rozwiązania.
Oprócz wcześniejszych lekcji matematyki w ZS nr 1 podjęto również inne przedsięwzięcia, które mają pomóc uczniom w przygotowaniach do matury. To m.in. dodatkowe zajęcia z matematyki odbywające się dzięki funduszom unijnym oraz działająca na stronie internetowej szkoły platforma e-learningowa.
Codziennie rano najświeższe informacje z Lublina i okolic na Twoją skrzynkę mailową. Zapisz się do newslettera!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?