Polscy przedsiębiorcy pytani o główną przyczynę wprowadzenia polityki wykorzystywania portali społecznościowych wskazują chęć uniknięcia strat spowodowanych spadkiem efektywności (55 procent), potrzebę zapewnienia ochrony prawa własności intelektualnej i tajemnicy informacji (45 procent) oraz ochrony przed utratą renomy (27 procent).
Zdecydowana większość pracodawców (ponad 60 procent) pytanych o to, jakie dziedziny biznesu mogą być wspierane przez portale społecznościowe, nie widzi żadnej takiej sfery.
Główne dziedziny, w których mogą one odegrać dużą rolę według pozostałych pracodawców to: wzmocnienie rozwoju zawodowego pracowników, wzmocnienie zaangażowania pracowników, wsparcie budowania marki.
- Coraz więcej firm zdaje się dostrzegać potencjał, jaki dają takie portale jak Facebook, Twitter, LinkedIn czy polski Goldenline. Serwisy te wykorzystywane są przez organizacje nie tylko jako kanał komunikacji czy sieć, dzięki której pracownicy mają możliwość pozostawania w kontakcie, ale także jako narzędzie budujące wizerunek i zaangażowanie pracowników - mówi Iwona Janas, dyrektor generalna Manpower Polska. - Portale społecznościowe będą pełnić coraz większą rolę w procesach zarządzania firmą, pracownikami i wizerunkiem firmy. Świadome i innowacyjne organizacje zdają sobie sprawę z tego, że nowe pokolenie wchodząc na rynek pracy, traktuje serwisy społecznościowe jako narzędzie pracy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?