MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowa firma na Felinie. Cewar wprowadza się do nowej siedziby

Piotr Nowak
Piotr Nowak
Niespełna 11 miesięcy trwała budowa nowej hali produkcyjnej spółki Cewar na lubelskim Felinie. Prezes Stanisław Więch zapowiada, że przeprowadzka ze starego zakładu powinna się zakończyć jeszcze przed świętami.
Niespełna 11 miesięcy trwała budowa nowej hali produkcyjnej spółki Cewar na lubelskim Felinie. Prezes Stanisław Więch zapowiada, że przeprowadzka ze starego zakładu powinna się zakończyć jeszcze przed świętami. PN
Nowe hala produkcyjna i biurowa przedsiębiorstwa Cewar ma 3 tys. mkw. Firma nie wstrzymała pracy nawet na czas przeprowadzki. Prezes planuje ekspansję zagraniczną i zwiększenie zatrudnienia.

Niespełna 11 miesięcy trwała budowa nowej hali produkcyjnej spółki Cewar na lubelskim Felinie. Przeprowadzka ze starego zakładu powinna się zakończyć jeszcze przed świętami.

Obecnie firma zatrudnia 60 osób. W tym roku załoga ma się powiększyć o kilkanaście osób, głównie programistów, frezerów, tokarzy, ślusarzy i konstruktorów.

- Zdecydowaliśmy się na inwestycję na Felinie, ponieważ Specjalna Strefa Ekonomiczna Euro Park Mielec Podstrefa Lublin dynamicznie się rozwija. Dodatkowym argumentem były atrakcyjne ulgi podatkowe i fakt, że tutejsze firmy wspierają się - przyznaje Stanisław Więch, prezes spółki Cewar.

Poprzedni zakład produkcyjny mieścił się przy ul. Cisowej w Lublinie. Firma miała tam do dyspozycji halę o powierzchni 1,3 tys. mkw. Pod nowym adresem miejsca jest ponad dwa razy więcej. Budynek wkrótce zostanie w całości zagospodarowany, ponieważ prezes zapowiada dokupienie nowych maszyn. W ciągu 3 lat planowana jest budowa kolejnej hali na 1,8 tys. mkw. Wszystko po to, żeby zaspokoić zapotrzebowanie na nowe wyroby.

- W perspektywie trzech lat planujemy zwiększyć eksport o 50-60 proc. Dzisiaj stanowi on ok. 30 proc. produkcji - mówi Stanisław Więch.

Przedsiębiorstwo istnieje od prawie 30 lat. Wytwarza maszyny i elementy urządzeń głównie dla przemysł lotniczego, ale też optycznego i farmaceutycznego. Wchodzi w skład Doliny Lotniczej. Współpracuje m.in. z Leonardo (właściciel PZL-Świdnik), Pratt & Whitney (amerykański producent silników samolotowych) i Sikorsky (producent śmigłowców i samolotów). Swoje produkty eksportuje do Stanów Zjednoczonych, Francji, Belgii i Wielkiej Brytanii.

Oficjalne otwarcie fabryki przy ul. Braci Krausse planowane jest w maju.

Samodzielni księgowi

16 najbardziej poszukiwanych zawodów w woj. lubelskim. Spraw...

Specjaliści administracji publicznej

W tych zawodach jest trudno o pracę. Czy Twoja profesja znal...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski