Na budowę nowego terminalu granicznego w Dołhobyczowie w budżecie państwa zarezerwowano 40 mln zł.
Przejście w pierwszym etapie jego budowy do 2012 r. ma obsługiwać ok. 5 tys. pojazdów osobowych i autobusów, drugi etap jego zakłada dopuszczenie do ruchu granicznego pojazdów o ładowności do 7 ton.
Terminal ma liczyć po pięć pasów na wjeździe i na wyjeździe z Polski dla aut osobowych i po dwa pasy dla autobusów. Cała infrastruktura przejścia powstanie po stronie polskiej. Ukrainie pozostanie modernizacja drogi dojazdowej i przygotowanie terenu do zabudowy na parkingi, sanitariaty i gastronomię.
Według danych Bialskiej Izby Celnej ruch graniczny w województwie lubelskim w największym stopniu jest obecnie utrudniony na przejściu Dorohusk-Jahodin. Liczba odpraw, ale także oczekujących, jest tu największa. Dobowo odprawianych jest tu średnio w obu kierunkach wjazdowym i wyjazdowym około 800 pojazdów ciężarowych.
Budowa przejścia w Dołhobyczowie usprawni na granicy ruch aut osobowych. W przypadku odprawy TIR-ów potrzeba wybudowania co najmniej jednego parkingu buforowego w Dorohusku.
Natomiast budowa przejścia w Budomierzu będzie kosztowałą blisko 150 mln zł i ma być ukończona w 2011 r. Cała infrastruktura powstanie po polskiej stronie.
Powstaną m.in.: budynek główny, punkty odpraw granicznych, oczyszczalnia ścieków, kanalizacja, ujęcie wody i niezbędne drogi dojazdowe.
Rozstrzygnięty został już przetarg na budowę przejścia, który wygrała warszawska firma Warbud SA.
W tym roku ma się zacząć także rozbudowa polsko-białoruskiego przejścia granicznego w Połowcach (Podlaskie), które ma się stać przejściem międzynarodowym.
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?