Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pociągiem pojedziemy szybciej z Lublina do Dorohuska

Anna Paszkowska
Anna Paszkowska
Fot. Łukasz Kaczanowski/Polska Press/zdjęcie ilustracyjne
PKP Polskie Linie Kolejowe przebudują szlak Lublin-Chełm-Dorohusk. Koncepcja projektu ma zakładać m.in. możliwość podróży pociągiem z prędkością 200 km/h.

Obecnie zamówienie dotyczy dokumentacji projektowej, która będzie punktem wyjścia do opracowania ostatecznego projektu przebudowy.

Zakres inwestycji obejmuje linię kolejowa nr 7, odcinek Lublin - Świdnik - Jaszczów - Rejowiec - Chełm - Dorohusk wraz z przejściem granicznym oraz linią kolejową nr 36 Dorohusk - Zawadówka Naftobaza.

Głównym powodem do zadowolenia jest skrócenie czasu jazdy pociągów na odcinku Lublin – Dorohusk – granica państwa. Przewóz pasażerów ma być z prędkością nie mniejszą niż 160 km/h oraz transport towarów z prędkością co najmniej 120 km/h. Kolej oczkuje różnych wariantów tej inwestycji, np. zakładających podniesienie prędkości pociągów pasażerskich do 200 km/h.

Przebudowa pozwoli na znaczne skrócenie czasu przejazdu pociągu między Lublinem a granicą z Ukrainą. Obecnie taka podróż pociągiem Intercity trwa 1 godz. i 36 min. Inwestycja ma rozwiązać też inne problemy z jaką borykają się koleje. Niewątpliwą zaletą jest także poprawa częstotliwości realizowanych połączń oraz punktualności ich realizowania. Według założeń poprawi się też bezpieczeństwo ruchu kolejowego, podróżnych przewożonych ładunków oraz ruchu drogowego na przejazdach kolejowo drogowych oraz przejściach.

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiła przetarg i czeka na oferty od zainteresowanych firm do 17 kwietnia. W ramach umowy ma powstać zarys możliwego rozkładu jazdy. Ma obejmować także badania geotechniczne i opracowanie wniosku o decyzję środowiskową dla kolejowej inwestycji, przeprowadzenie konsultacji społecznych.

- Na podstawie wyników analiz studialnych będzie możliwy wybór wariantów realizacyjnych, które spełnią założone cele przedsięwzięcia, czyli m.in. skrócenie czasu jazdy pociągów na odcinku Lublin – Dorohusk – granica państwa oraz poprawa przepustowości linii. Po zapewnieniu finansowania możliwe będzie rozpoczęcie prac projektowych, a następnie budowlanych - wyjaśnia Anna Znajewska-Pawluk, z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Zakończenie prac nad studium wykonalności spodziewane jest na koniec 2026 roku.

od 7 lat
Wideo

Polskie skarby UNESCO: Odkryj 5 wyjątkowych miejsc

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski