Odcinek S17 od Bogucina do węzła Dąbrowica będzie miał 7,7 km długości. W ramach inwestycji powstanie także sieć dróg dojazdowych, ekrany przeciwhałasowe, most i siedem wiaduktów oraz kilkanaście przejść dla zwierząt. Koszt - 415 mln zł. Wykonawca ma od dnia podpisania umowy, czyli od dziś - 24 miesiące na realizację.
Prace na razie nie mogą się rozpocząć - ta część drogi nie dostała jeszcze zezwolenia wojewody na realizację. - Decyzja zostanie wydana lada moment - zapewniała dziś wojewoda Genowefa Tokarska.
*
Czytaj więcej o kolejnych etapach budowy drogi ekspresowej Lublin-Warszawa
- To kluczowa część inwestycji bo teraz droga z kierunku warszawskiego dojdzie do granic miasta - mówił Janusz Wójtowicz, dyrektor Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Lublinie.
Problem jednak w tym, że kiedy już odcinek trasy zostanie oddany do użytku, kierowcy jadący nim do Lublina, dotrą do granic miasta … i zobaczą koniec drogi. Dlaczego? Dalszą część trasy, czyli przedłużenie al. Solidarności, dzięki któremu można byłoby wjechać do Lublina, ma wybudować miasto. Ale na inwestycję brakuje pieniędzy. - Koszt budowy to około 500 mln zł. Mamy zagwarantowane 100 mln zł dofinansowania z budżetu państwa, zamierzamy starać się o zwiększenie dotacji - tłumaczył Stanisław Kalinowski, zastępca prezydenta Lublina. - Zakończenie budowy łącznika planujemy wstępnie na rok 2015 - dodał.
Jeśli ten scenariusz się sprawdzi, w połowie 2013 r. jadąc od strony Warszawy, nową ekspresówką pojedziemy od Kurowa do Bogucina, potem będziemy musieli zjechać na obecną krajową "siedemnastkę", żeby dostać się nią do Lublina. Drugie wyjście - jadąc dalej S17 wjedziemy na obwodnicę a do miasta dotrzemy al. Spółdzielczości Pracy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?