Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Podpisy pod S19 warte ponad 700 milionów

Artur Jurkowski
Spółka Strabag zrealizuje dwa odcinki S19: 18-kilometrowy od węzła Kraśnik Południe do  węzła Janów Lubelski Północ oraz liczący ok. 8 km  między węzłami: Janów Lubelski Południe - Lasy Janowskie
Spółka Strabag zrealizuje dwa odcinki S19: 18-kilometrowy od węzła Kraśnik Południe do węzła Janów Lubelski Północ oraz liczący ok. 8 km między węzłami: Janów Lubelski Południe - Lasy Janowskie Strabag
Powstaną 33 km ekspresówki od Kraśnika do Janowa Lubelskiego.

Prawie 22 mln zł za kilometr - tyle średnio będzie kosztować budowa trasy ekspresowej S19 między Kraśnikiem a Janowem Lubelskim. Za 33 kilometry drogi GDDKiA zapłaci łącznie 722,1 mln zł. W poniedziałek popisano umowy na realizację inwestycji.

- ViaCarpatia staje się faktem. Zabezpieczyliśmy finansowanie całego przebiegu na terenie Polski. To droga życia dla Europy Wschodniej - podkreślał Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa.

- Droga otwiera Lubelskie południe - dodawał Przemysław Czarnek, wojewoda lubelski.

Inwestycja jest podzielona na trzy etapy.

Odcinek Kraśnik - Janów Lubelski (długość ok. 18 km) GDDKiA oddała w ręce konsorcjum firm Strabag i Strabag Infrastruktura Południe. Firmy dostaną za prace 390 mln zł.

Kolejny fragment - ok. 7 km - to obwodnica Janowa Lubelskiego. Zajmie się nim Mota-Engil Central Europe. Umowa opiewa na 148,5 mln zł.

Ostatni odcinek - z Janowa Lubelskiego do granic woj. lubelskiego ma realizować konsorcjum Strabag i Strabag Infrastruktura Południe. Ten fragment ma ok. 8 km i jego budowa pochłonie 183,6 mln zł.

Nowa trasa ma mieć dwie jezdnie, każda z dwoma pasami ruchu (będzie zostawiona rezerwa pod budowę trzeciego pasa). Nawierzchnia bitumiczna.

Od Kraśnika do Polichny ekspresówka będzie w większości przebiegać po obecnym śladzie „dziewiętnastki”. Później odchyli się na zachód i ominie Polichnę oraz Modliborzyce.

Następnie ponownie zbliży się do obecnej „19”. Pobiegnie łukiem na skraju Lasów Janowskich i po ich przecięciu zbliży się do obecnego przebiegu trasy.

- Na realizację wszystkich trzech odcinków przewidziano 34 miesiące, bez okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca - poinformował Krzysztof Nalewajko, rzecznik lubelskiego oddziału GDDKiA.

GDDKiA ocenia, że prace budowlane ruszą wiosną 2019 r.

- Kierowcy z nowej trasy skorzystają wiosną 2021 roku - zapowiedział Nalewajko.

Trasa S19 ma być częścią transeuropejskiej drogi Via Carpatia, która połączy Bałtyk z Morzem Śródziemnym. Na terenie województwa lubelskiego powstanie ok. 200-kilometrowy drogi. Szacowany koszt inwestycji to 6,4 mld zł.

Moda&Styl w Tarasach Zamkowych (ZDJĘCIA)
Morsy znowu wróciły do zalewu (ZDJĘCIA)
Łęcznianie przegrali u siebie z Puszczą Niepołomice (ZDJĘCIA)
Osiemdziesiąt polskich arcydzieł na stulecie KUL (ZDJĘCIA)
Poetka patronką skweru przy ul. Kunickiego [ZDJĘCIA]

Jesteśmy też w serwisie INSTAGRAM. Obserwuj nas!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na kurierlubelski.pl Kurier Lubelski